למרות האינפלציה: מכירות האונליין בבלאק פריידי בארצות הברית צפויות לשבור את שיא כל הזמנים
למרות האינפלציה: מכירות האונליין בבלאק פריידי בארצות הברית צפויות לשבור את שיא כל הזמנים
לפי חברת אדובי, שעוקבת אחרי אתרי מכירות קמעונאיים, המכירות בבלאק פריידיי צפויות להגיע ל-9.2 מיליארד דולר. באדובי מעריכים שמכירות סייבר מאנדיי יהיו אף גבוהות יותר ויסתכמו ב-11.2 מיליארד דולר. בחמשת הימים מחג ההודיה ועד סייבר מאנדיי צפויים האמריקאים להוציא 34.8 מיליארד דולר ברכישות מקוונות - עלייה של 3% לעומת אשתקד
המכירות המקוונות בבלאק פריידיי בארצות הברית צפויות לעבור את ה-9 מיליארד דולר ולשבור שיא - כך על פי אדובי, שעוקבת אחר אתרי מכירות קמעונאיים. לפי הדיווח באתר CNBC, עד השעה 18:00 אתמול (ו') שעון מזרח ארצות הברית, הקונים הוציאו 7.28 מיליארד דולר באתרי מכירות. המספר הזה עשוי לגדול עד 9.2 מיליארד דולר לפני סוף היום, על פי אדובי. הנתונים מגיעים אחרי יום חזק של קניות לחג ההודיה, שבו נפרדו הקונים משיא של 5.29 מיליארד דולר, עלייה של 2.9% לעומת שנה שעברה. הקונים מוציאים בדרך כלל בין 2 ל-3 מיליארד דולר באופן מקוון מדי יום.
לשם השוואה, בשנה שעברה דווח על מכירות מקוונות בסך 8.9 מיליארד דולר בבלאק פריידי, ירידה קלה משיא של כ-9 מיליארד דולר שנרשם בשנה שלפני כן, כך לפי נתוני אדובי. 2021 היתה הפעם הראשונה שבה נרשמה ירידה בצמיחה.
אדובי מסרה שבין המוצרים הפופולריים השנה נמצאים אלה של אפל, כמו שעונים ואיירפודס, רמקולים חכמים וטלוויזיות, מכונות אספרסו וקונסולות משחק, וכן צעצועים של פאנקו (Funko), הצ'ימלס וסקווישמלואו. אדובי ציינה שהקניות במובייל הגיעו גם הן לשיא השנה, עם מכירות שמבוצעות מסמארטפונים, שאחראיות ל-55% מהמכירות המקוונות בחג ההודיה. המכירות האלה צפויות להוות 53% מסך המכירות בבלאק פריידיי, על פי תחזית החברה. בנוסף לכך הנחות גדולות פיתו קונים שסובלים מהאינפלציה להוסיף עוד מוצרים לעגלת הקניות שלהם. סך ההזמנה הממוצע עלה ב-12% לעומת שנה שעברה, וצעצועים במיוחד הניעו את הביקוש הכללי, עם מבצעי הנחות של עד 33%.
עבור הקמעונאים המספרים האלה עשויים להיות סימן חיובי לגבי השבועות הקרובים, לאחר שתחזיות מוקדמות לגבי עונת החגים התבדו. טארגט, מייסי'ז, נורדסטרום וחברות נוספות דיווחו על ירידה חדה במכירות בשלהי אוקטובר ותחילת נובמבר. סנטימנט הצרכנים נחלש בחודש האחרון על רקע האינפלציה המתקרבת לשיא של ארבעה עשורים. הדבר העלה את הלחץ על הקמעונאים לקראת סוף השבוע של בלאק פריידיי – אירוע שנחשב לשיא של עונת הקניות לחגים.
כמו כן אדובי מעריכה שבמהלך "שבוע הסייבר" - חמשת הימים שבין חג ההודיה ועד סייבר מאנדיי - יוציאו הצרכנים סכום של 34.8 מיליארד דולר ברכישות מקוונות, עלייה של 3% בהשוואה ל-2021. סייבר מאנדיי צפוי להיות יום הקניות המקוונות הגדול ביותר, עם מכירות של יותר מ-11.2 מיליארד דולר, על פי תחזית החברה.