ממילאנו לבריסל ופריז: הרכבת האיטלקית המהירה שתחבר בין ערי אירופה
ממילאנו לבריסל ופריז: הרכבת האיטלקית המהירה שתחבר בין ערי אירופה
חברת הרכבות האיטלקית (FS) מתכננת להשיק שירותי רכבת מהירים בין כמה מהערים הגדולות ביבשת, זאת בעקבות הליברליזציה של תקנות האיחוד. תכניות לחיבור פריז וברצלונה כבר קיימות, אך מנכ"ל החברה חשף כי זו מאוד מעוניינת גם להתרחב לקו של אמסטרדם-בריסל
חברת הרכבות הלאומית של איטליה מתכננת להשיק שירותי רכבת מהירים בין כמה מהערים הגדולות ביבשת, זאת בעקבות הליברליזציה של תקנות האיחוד האירופי בנושא.
חברת Ferrovie dello Stato Italiane (FS) שואפת להקים שירות שיחבר את בריסל, אמסטרדם, פריז, ולבסוף גם ברלין לאיטליה, תוך ניצול חוקי האיחוד האירופי המחייבים את החברות בו לאפשר תחרות ברשתות הרכבת המהירות שלהן. תכניות מפורטות לחיבור של פריז וברצלונה כבר קיימות.
קרלו פלשיאנו וויאמגנה, סמנכ"ל ליחסים בין לאומיים של FS, אמר ל-FT שהחברה מעוניינת בהפעלת שירותים בין לאומיים מאז כניסת התקנות לתוקף ב-2019. התקנות סללו את הדרך להגדלת התחרות בין חברות פרטיות ולאומיות ממדינות שכנות, כיוון שמותר להפעיל שירותים מהירים על מסילות בכל האיחוד. המהלך מיועד להרחיב את השוק, ולהפוך אותו יותר תחרותי ביחס לטיסות קצרות, באחד השינויים המשמעותיים ביותר ברשת הרכבות האירופית מזה עשורים.
השינוי מגיע במקביל לכך שיורוסטאר, שמחברת את בריטניה לאירופה, מתמודדת עם תחרות פוטנציאלית בפעם הראשונה לאחר שבעלי חברת נשיונל אקספרס ערכו דיונים עם אנשי עסקים ספרדים בנוגע להשקת שירות לרוחב תעלת למאנש.
טרנאיטליה, הזרוע התפעולית של FS, כבר התרחבה ומציעה שירותי רכבת מהירה חדשים בצרפת וספרד, כולל קו בין פריז למילאנו, אך וויימגנה אמר שהחברה מעוניינת להציע שירותים חדשים באיזורים אחרים של אירופה, והוסיף שקו בין בריסל ואמסטרדם יכול להיות מאוד אטרקטיבי. "כיום רק חברה אחת פועלת על הקו הזה", אמר, בהתכוונו ליורוסטאר גרופ המפעילה בלעדית את הקו לאחר מיזוגה עם ת'אליס לכדי חברה אחת שנשלטת ע"י SNCF, חברת הרכבות הלאומית של צרפת.
"זה קו מאוד פופולרי", אמר. "אנו מנסים כעת להבין איך נוכל להצטרף כשותפים בחלק הזה של אירופה". מחקר השוק על הקו בין בריסל לאמסטרדם מתבצע במקביל לתכניות להשקת קו בין פריז לברצלונה, לדבריו. "למה לא להמשיך מפריז מזרחה – לבריסל ואמסטרדם?", סיכם.