סגור
באר אנגליה אוהדים כדורגל
אוהדים אנגלים חוגגים בפאב (צילום: REUTERS/David Klein)

כוננות גמר יורו: הפאבים באנגליה צופים רווח נוסף של 50 מיליון פאונד

המתח באנגליה לקראת הגמר הגדול מחר מול ספרד הולך וגובר, וההכנות בשיאן; עסקים שונים צופים זינוק במכירות, וכך הפאבים צפויים למזוג 10 מיליון כוסות בירה מעל הממוצע; הקמעונאית טסקו צופה שאם הנבחרת תנצח מחר - ותזכה בתואר משמעותי ראשון מאז 1966 - היא תמכור יותר מ-20 אלף בקבוקי שמפניה

ההכנות לגמר גביע אירופה בכדורגל שיתקיים מחר בברלין (א') בין אנגליה לספרד מתקרבות לשיאן, והקמעונאים, חברות התעופה והפאבים בממלכה נערכים למלא את דרישותיהם של אוהדי אנגליה לכל דבר - מבירה וחדרי מלון, ועד טיסות וחולצות של הנבחרת.
לפי כתבה באתר "גרדיאן" הבריטי, ביום חמישי הגיע מחירו של כרטיס למשחק הגמר ל-2,500 פאונד במכירה חופשית באינטרנט, ורשתות קמעונאות בבריטניה מצפות לנסיקה במכירות עד לגמר מחר, בו יצפו אוהדים רבים אגב צליית בשר ושתיית בירה.
אך לאוהדים שמעדיפים צפייה במשחק בפאב כדאי למהר ולהזמין מקום, שכן עם הבקעת שער הניצחון ע"י אולי ווטקינס ביום רביעי נגד נבחרת הולנד, נסק מספר ההזמנות למקומות צפייה בגמר, והגיע על פי אתר DesignMyNight ללא פחות מ-16 בשנייה, זאת לעומת הממוצע שעומד על 1.4 בשנייה. בעלי הפאבים בממלכה מצפים למזוג 10 מיליון כוסות בירה מעל הממוצע ביום הגמר, ולהכניס 50 מיליון פאונד נוספים, כך מסר איגוד הבירה והפאבים של בריטניה (BBPA).
בנוסף, שרת הפנים הבריטית איווט קופר אישרה אתמול את פתיחת הפאבים עד 01:00 (שעת הסגירה בדרך כללי היא 23:00) כך שההאוהדים יוכלו לחגוג את הניצחון - או להטביע את יגונם במקרה של הפסד. בסך הכל מעריך ה-BBPA שהצלחות הנבחרת בטורניר עד כה הכניסו 227 מיליון פאונד נוספים ממכירות בירה בלבד, ושמגזר האירוח כולו הכניס 800 מיליון פאונד נוספים.
רשת הקמעונאות טסקו אמרה שלהערכתה עד מחר בערב תמכור מיליון מגשי פיצות, 180 אלף חבילות המבורגרים ו-800 אלף חבילות של נקניקיות. טסקו חוזה גם שכל המזון הזה יישטף באמצעות 4 מיליון בקבוקי בירה וסיידר, 1.2 מיליון פחיות של משקאות קלים או מופחתי אלכוהול ו-2.5 מיליון בקבוקי יין. בנוסף, אם תצליח הנבחרת לזכות בתואר הגדול הראשון שלה מאז 1966 (אז זכתה באליפות העולם) חוזה טסקו שתמכור גם יותר מ-20 אלף בקבוקי שמפניה.