סגור
מערכת עיתון לוס אנג'לס טיימס
מערכת עיתון לוס אנג'לס טיימס (צילום: JHVEPhoto / Shutterstock)

עורכת מדור הדעות בלוס אנג'לס טיימס התפטרה לאחר שבעלי העיתון סירב להביע תמיכה בהאריס

בעלי העיתון, המיליארדר פטריק סון שיונג, הורה למערכת לא להביע תמיכה באף מועמד - זאת לאחר שהעיתון הביע תמיכה באחד המועמדים בכל ההתמודדויות מאז 2008. מריאל גארסה: "אני מתפטרת כי אני רוצה שיהיה ברור שזה לא בסדר שנישאר בשקט"


עורכת מדור הדעות של עיתון "הלוס אנג'לס טיימס" התפטרה מתפקידה לאחר שבעלי העיתון סירב לפרסם תמיכה במועמדותה של קמלה האריס לנשיאות ארצות הברית. "אני מתפטרת כי אני רוצה שיהיה ברור שזה לא בסדר שנישאר בשקט", כך אמרה מריאל גארסה (Mariel Garza) בראיון. "זמנים מסוכנים הם הרגע של אנשים לעמוד על שלהם. זוהי דרכי לעשות זאת".
המהלך של גארסה הגיע לאחר שבעלי העיתון, המיליארדר פטריק סון שיונג, שרכש את העיתון ב-2018 תמורת חצי מיליארד דולר, אמר למערכת הטיימס לא להביע תמיכה באף מועמד. העיתון הביע תמיכה באחד המועמדים בכל ההתמודדויות מאז 2008, אז הביע תמיכה בברק אובמה.
בהיותו העיתון הנפוץ ביותר בקליפורניה, ואחד הדומיננטיים בארצות הברית כולה, הועלו שאלות לגבי הימנעות העיתון מהבעת התמיכה והחשש להתערבות פוליטית. גארסה אמרה בראיון שצוות עורכי העיתון התכוון להביע תמיכה בהאריס, שכיהנה בעבר בין היתר כתובעת הכללית של קליפורניה וכסנאטורית מטעם המדינה. "לא חשבתי שנשנה את תוצאות הבחירות. אנחנו ידועים כעיתון ליברלי, ורוב הקוראים שלנו הם תומכי האריס", היא אמרה.
בעלי העיתון, סון שיונג, כתב בפוסט שהעלה למדיה החברתית: "נתנו לצוות העורכים הזדמנות לעשות ניתוח של היתרונות והחסרונות בעמדות של שני המועמדים במהלך כהונתם בבית הלבן, וכיצד אלה השפיעו על העם האמריקאי. בעזרת המידע הזה הקוראים שלנו היו יכולים להחליט במי הם תומכים. צוות העורכים בחר לא לעשות זאת, ואני כיבדתי את החלטתו".