מ-BYD ועד שיאומי: יצרניות הרכב הסיניות מציגות דגמים חדשים
מ-BYD ועד שיאומי: יצרניות הרכב הסיניות מציגות דגמים חדשים
משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני מפרסם את רשימת הדגמים שקיבלו את אישורו, חלקם עשויים להגיע לישראל בהמשך. בין הדגמים: גרסת כביש שטח של המכונית החשמלית של שיואמי, שדרוגים ל-G6 ו-G9 של אקספנג ומכונית סדאן משפחתית של BYD
הדגמים שצפויים להגיע השנה לשוק הרכב הסיני נחשפים: משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני (MIIT) פרסם השבוע רשימה של דגמים שקיבלו את אישורו, שהוא תנאי הנדרש בטרם שיווקם במדינה.
מדובר במהלך מבורך של שקיפות שמאפשר לצרכנים בסין לדעת למה לצפות, שכן הפרסום של ה-MIIT כולל פירוט של המאפיינים הטכניים של הדגמים, המראה שלהם והשינויים שחלו ביחס לדגמים קודמים.
חלק מהדגמים הללו עשויים להגיע גם לישראל בהמשך, אם כי בגרסת התקינה האירופית (שהיא התקינה הנדרשת בישראל) שהופכת אותם לשונים מעט מבחינה טכנית מאחיהם בתקינה הסינית. הרשימה כוללת הן דגמים שיש להם כבר נוכחות בישראל והן דגמים שצפויים להגיע לכאן במוקדם או במאוחר.
יצוין כי העדכון והשדרוג של רכבים בסין הרבה יותר משמעותי ותכוף מהעדכון של דגמים מערביים, כך שהשינויים בין דגמים יותר משמעותיים משדרוג קוסמטי קל. לעיתים, למשל במקרה של זיקר ו-BYD, עדכון לדגם עשוי אפילו לכלול מעבר לטכנולוגיה שמקצרת זמני טעינה בעשרות אחוזים. כלכליסט מציג את רשימת הדגמים:
שיאומי YU7
בתחילת השנה הודיעה ענקית האלקטרוניקה הסינית שיאומי על כניסה לשוק הרכב עם מכונית חשמלית משלה - ה-SU7. התגובות היו נלהבות, והמכונית זכתה להצלחה משמעותית בשוק הבית. כעת מתכננת שיאומי להציג את גרסת הכביש שטח שלה - ה-YU7.
לפי נתוני MIIT, ה-YU7 שתוצג בקיץ הקרוב תהיה באורך של כ-5 מטרים, רוחב של כ-2 מטרים וגובה 1.6 מטרים. כלומר, הדגם יהיה ארוך במילימטרים ספורים מה-SU7 אך גבוה ממנו בכמעט 15 ס"מ. משקלו יעמוד על 2.4 טונות ומהירותו המרבית 254 קמ"ש. שיאומי טרם פרסמה מידע אודות הסוללה, אך לפי היצרנית המנוע האחורי מפיק 288 קילוואט והמנוע הקדמי מפיק 220 קילוואט.
לעת עתה לשיאומי אין יבואנית רכב רשמית בישראל, אם כי בעתיד מתכוונת הזכיינית של מוצרי האלקטרוניקה של שיאומי לייבא את מכוניות המותג לארץ.
אקספנג G6 ו-G9
שני דגמי הליבה של אקספנג - ה-G6 וה-G9 - בדרך להשתדרג. לפי מסמכי היצרנית, ה-G6 תגדל בחצי ס"מ, ככל הנראה עקב עיצוב מחדש של הפגושים; הרוחב נותר ללא שינוי. במקרה של ה-G9 לא יבוצע כלל שינוי בממדים. בשני הדגמים המחודשים אקספנג לא תציע יותר מערכות מבוססות חיישני ליידאר בגרסאות הבכירות. היצרנית לא פירטה את מהות השינויים הנוספים ברכב.
ה-G6 וה-G9 כבר משווקים בישראל, אך חשוב לציין שהשינויים ברכב התקפים לסין לא בהכרח ייכנסו לדגמים בתקינה אירופית שמיובאים ארצה, או שייכנסו רק במועד מאוחר יותר.
BYD היברידיות וחשמלית חדשה
BYD עושה את דרכה לאט ובטוח לראש טבלאות המכירות העולמיות, ונכון לשנה הנוכחית 90% ממסירותיה מיועדות לשוק הסיני. אבל זה ישתנה בשנים הקרובות, ומן הסתם דגמים חדשים של היצרנית יזלגו גם למערב. לפי מסמכי MIIT, היצרנית נערכת להצגת שורה של דגמים, חלקם חשמליים וחלקם היברידיים.
אחת הגרסאות המעניינות היא "אריה הים" – SEALION (סביר להניח שבמערב הדגם יקבל שם פחות מטופש) גרסה 05. מדובר ברכב כביש שטח חשמלי שיהיה מעט ארוך מאטו 3 של BYD. לפי נתוני היצרן, אורך הרכב יגיע ל-4.52 מטרים והרוחב ל-1.68 מטרים. המנוע יפיק 160 קילוואט. BYD תציג גם גרסה היברידית של אריה הים, שבמפתיע תהיה מעט שונה בממדיה ותהיה גדולה יותר. המנוע של הגרסה ההיברידית יפיק 140 קילוואט.
לצד אלה תוצג גם מכונית סדאן משפחתית מעניינת: SEAL 05. הדגם מיועד לאותו פלח שוק של האריזו, מכונית סדאן פלאג אין הייבריד סינית שתוצג בישראל בשבועות הקרובים. לפי רישומי BYD, הדגם מצויד במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים, וגם במנוע חשמלי המפיק 120 קילוואט. BYD לא פירטה את טווח הנסיעה בכוח חשמל בלבד.
וואווי JAC מאקסטרו
ענקית האלקטרוניקה וואווי, המוכרת בישראל בעיקר הודות לטלפונים סלולריים, בחרה ביצרנית הרכב JAC כדי לייצר את מותג הרכב הרביעי שלה: מאקסטרו (כלומר כמו "מאסטרו"). לפי הצהרות בכירי JAC ו-וואווי, מדובר במכונית יוקרה שתמוצב מול רולס רויס.
הנתונים חושפים כי מדובר ברכב ענק: אורכו 5.48 מטרים - יותר ממטר מאורכה של מכונית סינית עממית כמו BYD אטו 3; הרוחב הוא שני מטרים בדיוק. המשקל הוא 2.8 טונות, והמהירות המרבית 200 קמ"ש. היצרנית תציע את המכונית בגרסת חשמלית ובגרסת פלאג אין הייבריד.