סגור
רודי ג'וליאני
רודי ג'וליאני (צילום: AP)

מחיר השקרים למען טראמפ: רודי ג'וליאני יוותר על דירה במנהטן ומכונית מרצדס

ג'וליאני, ששימש עורך דינו של נשיא ארה"ב לשעבר, יעביר נכסים שבבעלותו לשתי נשים שניצחו בתביעת דיבה שהגישו נגדו; הוא נדרש לשלם להן 150 מיליון דולר לאחר שטען כי סייעו לזייף את הבחירות ב-2020

ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, ששימש כעורך דינו של דונלד טראמפ בזמן הבחירות הקודמות, נדרש להעביר את דירה במנהטן, מכונית מרצדס בנץ ושעוני יוקרה שבבעלותו לידי שתי נשים, שניצחו בתביעת דיבה שהגישו נגדו.
בפייננשל טיימס דיווחו כי שופט בבית המשפט הפדרלי במנהטן הורה כי רכושו של ג'וליאני בן ה-80 יועבר לידי רובי פרימן ובתה וונדריאה מוס, זאת כחלק מהפיצויים בגובה 150 מיליון דולר שהוא נדרש לשלם להן לאחר שטען כי במסגרת עבודתן בקלפי בג'ורג'יה בבחירות ב-2020 עזרו לזייף את התוצאות לטובתו של ג'ו ביידן.
השופט העניק לג'וליאני שבעה ימים לציית לצו. עם זאת, הוא אישר לו להמשיך ולהחזיק באופן זמני בבעלות על אוסף של טבעות אליפות מהוורלד סיריס, בזמן שבית המשפט יחליט אם להיענות לבקשתו של בנו אנדרו שטוען שהאוסף הוענק לו.
התביעה בה הפסיד ג'וליאני הוגשה בעקבות דברים שאמר בשימוע בבית הנבחרים של ג'ורג'יה לאחר הבחירות לנשיאות ב-2020, שם טען כי שתי התובעות העבירו אחת לשנייה במהלך ספירת הקולות כונני USB "כאילו היו בקבוקי הרואין או קוקאין", וזאת כחלק ממזימה לרמות את טראמפ ולמנוע ממנו ניצחון בבחירות. מוס העידה במשפט שהעבירו אחת לשנייה חטיפים, וכי לאחר ההאשמות קיבלו איומים בלתי פוסקים על חייהן.
בכך לא תמו הבעיות המשפטיות של ג'וליאני, שגם הוגשו נגדו כתבי אישום פליליים בג'ורג'יה ובאריזונה בטענה להתערבות בבחירות. כמו כן הוגשו נגדו כמה תביעות אזרחיות, כולל האשמה בהטרדה מינית.
ג'וליאני ניסה בתחילה להגן על הנכסים שלו על ידי הכרזה על פשיטת רגל, אך בית המשפט דחה את הבקשה בטענה כי הוא לא "סיפק תמונה מדוייקת ומלאה של המצב הפיננסי שלו". בעקבות זאת הגישו פרימן ומוס עתירה לקבלת נכסים המוערכים ב-10 מיליו דולר, ביניהם הדירה של ג'וליאני באפר איסט סייד, מרצדס שנת 1980 שהייתה בבעלותה של השחקנית לורן באקול, מזכרות הקשורות לקבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז ואוסף של יותר מ-20 שעוני יוקרה.
עורכי הדין קנת קארוסו ודיווד לבקווסקי המייצגים את ג'וליאני מסרו בתגובה: "תמשיכו לעקוב. כשהפסיקה הזו תבוטל בערעור, התובעות ידרשו להחזיר את כל הנכסים הללו לג'וליאני".