סגור
NIO ES7 רכב חשמלי סיני
NIO ES7 רכב חשמלי סיני (צילום: יצרן)

ניאו מתאוששת - אך היא עדיין רודפת אחרי שתי מתחרותיה מבית

יצרנית הרכב החשמלית הסינית שחשפה השבוע רכב כביש שטח חדש, דיווחה על זינוק במכירות החודשיות לשיא של ארבע שנים. אולם שתי יצרניות רכב סיניות עדיין עוקפות אותה במספרים עם עלייה חדה יותר במסירות

יצרנית הרכב החשמלי הסינית ניאו (NIO) דיווחה היום (ו') שמכרה קרוב ל-13 אלף כלי רכב ביוני - זינוק של 60% לעומת יוני אשתקד, בעוד תעשיית הרכב הסינית ממשיכה להתאושש אחרי חודשים של שיבושים הקשורים למגפת הקורונה, כך לפי דיווח באתר CNBC.
מסירות הרכב של ניאו בחודש החלף הסתכמו ב-12,961 - החודש הטוב ביותר של החברה מאז שהחלה למכור מכוניות לציבור ביוני 2018. עם זאת, הנתונים הטובים לא הספיקו לניאו כדי לעקוף את שתי מתחרותיה העיקריות - XPeng מוטורס דיווחה היום שמסרה 15,295 כלי רכב ללקוחות ביוני, עלייה של 133% לעומת השנה שעברה. חברת Li Auto דיווחה שמסרה 13,024 רכבי שטח בחודש שעבר - עלייה של 69% מהחודש המקביל בשנה שעברה.
לכל שלוש יצרניות הרכב היו שיבושים בייצור לסירוגין מאז תחילת מגיפת הקורונה, אבל ניאו, שבסיסה בשנגחאי עם מפעלים בהפיי, נפגעה הכי קשה מההתפרצויות האחרונות. יוני היה החודש הראשון שלה עם יותר מ-10,000 משלוחים מאז דצמבר.
ניאו לא שיתפה ביום שישי פרטים על מאמצי התאוששות הייצור שלה, אבל מסרה שהיא תתחיל בחודש אוגוסט במשלוחים של רכבי השטח החדשים ES7 ושל גרסאות מתוקנות של רכבי השטח ES8, ES6 ו-EC6.
יצרנית הרכב XPeng, שבסיסה בדרום סין ליד העיר גואנגז'ו, מסרה שהצליחה לחדש את הייצור בשתי משמרות באמצע מאי במפעל שלה בז'אוצ'ינג. החברה אישרה ביום שישי את התוכניות להשיק רכב שטח חדש, G9, בספטמבר. עוד מסרה החברה שהזמנות מוקדמות ל-G9 ייפתחו באוגוסט.
חברת Li Auto שבסיסה בצ'אנגדו, חשפה ביוני ספינת דגל חדשה משלה - רכב שטח גדול בשם L9. החברה, שהודיעה מוקדם יותר השבוע על תוכניות לגייס 2 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות, אמרה היום שהיא מצפה להתחיל לספק את ה-L9 עד סוף אוגוסט.