סגור
לוגו של אולפני הסרטים פרמאונט Paramount
אולפני הסרטים של פרמאונט (צילום: Paramount)

אדגר ברונפמן הבן מציע 4.3 מיליארד דולר להשתלטות על פרמאונט

מנהל המדיה ואיש העסקים הגיש הצעה רשמית לרכישת פרמאונט גלובל ולביטול ההצעה של חברת סקיידאנס מדיה שההסכם עימה כולל תקופת בחינה של 45 יום להצעות אחרות, המסתיימת מחר, כך על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. פרמאונט מתמודדת לאחרונה עם קשיים בשל מעבר הצרכנים מטלוויזיה מסורתית לסטרימינג

מנהל המדיה ויורש חברת המשקאות סיגרם, אדגר ברונפמן ג'וניור, מציע לרכוש את National Amusements Inc, חברת האחזקות של משפחת רדסטון המחזיקה ברוב מניות ההצבעה של פרמאונט גלובל, תמורת כ-1.75 מיליארד דולר. ברונפמן מתכנן להשקיע בהמשך 1.5 מיליארד דולר נוספים בפרמאונט להפחתת חובות, כך על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
חברת המדיה והבידור פרמאונט גלובל, הכוללת את אולפני הסרטים פרמאונט, רשתות טלוויזיה כמו CBS ו-MTV, ושירותי סטרימינג כמו Paramount+, קיבלה הצעת רכישה מסקיידאנס, בהובלת דיוויד אליסון (בנו של לארי אליסון, מייסד אורקל). ההסכם עם סקיידאנס כולל תקופת בחינה של 45 יום להצעות אחרות, המסתיימת מחר (ביום רביעי בערב). קבוצת אליסון הציעה 2.4 מיליארד דולר עבור National Amusements והסכימה להשקיע 6 מיליארד דולר נוספים ברכישת מניות פרמאונט והפחתת חובות. ברונפמן צפוי לטעון שהצעתו עדיפה כי היא תוביל לפחות דילול עבור בעלי המניות של פרמאונט שאינם ממשפחת רדסטון.
פרמאונט, שנבנתה במשך עשורים על ידי סאמנר רדסטון, מתמודדת לאחרונה עם קשיים בשל המעבר של צרכנים מטלוויזיה מסורתית לסטרימינג. לברונפמן היסטוריה ארוכה כמנהל בתעשיית המדיה, כולל רכישה ומכירה של MCA Inc. (החברה האם של Universal Studios) וכהונה כמנכ"ל Warner Music Group. כיום משמש ברונפמן כיו"ר FuboTV Inc, חברת טלוויזיה בסטרימינג שלאחרונה זכתה בצו מניעה נגד השקת שירות סטרימינג ספורט בשם Venu.