סגור
עמדת טעינה של מכוניות חשמליות בארה"ב חדש
עמדת טעינה של מכוניות חשמליות בארה"ב (צילום: AP)

ארה"ב תקבע: שני שלישים מכלי הרכב החדשים שיימכרו ב-2032 יהיו חשמליים

הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה תכריז השבוע על תוכנית להגבלת הפליטות מכלי רכב; מדובר ביעד שאפתני: ב-2022 רק 5.8% מהמכוניות שנמכרו היו חשמליות

הסוכנות להגנת הסביבה (EPA) בארה"ב תציג השבוע תוכנית להגבלת הפליטות מכלי רכב; התוכנית תבטיח כי 67% מכלי הרכב החדשים שיימכרו בארה"ב בשנת 2032 יהיו חשמליים - כך דווח ב"ניו יורק טיימס". את ההכרזה צפוי לפרסם מנהל ה-EPA מייקל רייגן ביום ד' בדטרויט.
המגבלות המוצעות יהיו תקנות האקלים האגרסיביות ביותר של ארה"ב עד כה, והן יאתגרו את יצרניות הרכב.
לפי המגבלות המוצעות, 54%-60% מהמכוניות החדשות שיימכרו בארה"ב עד 2030 ו-64%-70% מהמכוניות החדשות שיימכרו עד 2032 יהיו חשמליות, נכתב ב"טיימס". נתונים אלו הם שאפתניים שכן ב-2022 רק 5.8% מהמכוניות שנמכרו היו חשמליות, לעומת 3.2% ב-2021, לפי דו"ח של Cox Automotive. מגבלות אלה גם עולות על היעד הקודם של הנשיא ג'ו ביידן, שלפיו מכוניות חשמליות יהוו כ-50% מהמכוניות הנמכרות עד 2030.
"ה-EPA מפתחת סטנדרטים חדשים שינצלו את ההתקדמות ההיסטורית בתחום כדי להאיץ את המעבר לעתיד של תחבורה עם אפס פליטות, דבר אשר יגן על בני האדם ועל כדור הארץ", מסר דובר ה-EPA לרשת CNBC. הדובר לא מסר פרטים ספציפיים על התקנות.
יצרניות רכב רבות כבר החלו להשקיע באופן משמעותי בכלי רכב חשמליים, אך אימוץ מהיר כל כך של הטכנולוגיה יציב אתגרים, למשל תשתית טעינה רחבה למספר גדול של מכוניות חשמליות.
בפברואר הודיע ממשל ביידן שהוא מעוניין לראות לפחות 500 אלף תחנות טעינה לרכב חשמלי בכבישי ארה"ב עד שנת 2030, והכריז על שורת יוזמות שיעזרו בכך, כולל התחייבויות של חברות הבונות ומפעילות רשתות טעינה, ובהן טסלה, ג'נרל מוטורס ופורד. גם אם התשתית קיימת, בסופו של דבר הצרכנים צריכים להיות מוכנים לאמץ כלי רכב חשמליים, כלומר גם החברות יצטרכו לשמור על עלויות רכב סבירות.