סגור

אלפי מוכרים באתר Etsy שובתים בשל העלאת העמלות המתוכננת

מעל 20 אלף מוכרים חתמו על עצומה נגד המהלך להעלות את העמלה על כל עסקה מ-5% ל-6.5%. רבים מהם סגרו את החנויות שלהם במחאה. לפי אחת השובתות: "הם מנסים להיות אמזון, ויש סיבה לכך שאני לא מוכרת באמזון"

אלפי מוכרים באתר Etsy פצחו בשביתה במחאה על העלאת העמלות ושינויים נוספים שמתכננת החברה במטרה להתחרות באמזון.
לפי הדיווחים, מעל 20 אלף מוכרים באתר חתמו על עצומה נגד המהלך להעלות את העמלה שהחברה גובה על כל עסקה מ-5% ל-6.5%. רבים מהמוכרים סגרו באופן זמני את החנויות שלהם במחאה.
מ-Etsy נמסר בתגובה כי העלאת העמלה שנכנסה לתוקפה אתמול (ב'), והראשונה מאז 2018, היא צעד מהותי להעלאת ההשקעה בשיווק והרחבת שירותי התמיכה למוכרים. המאבק בין החברה והמוכרים מתרחש בעוד בחברה מנסים להתרחב מעבר לפלטפורמה נישתית ולהפוך לשחקנית מרכזית בתעשיית המסחר המקוון. Etsy נחשבה לאחת המרוויחות הגדולות מהמגפה ובשנתיים האחרונות נהנתה מצמיחה מהירה במכירות. מחיר מניית החברה זינק פי 9 בין מרץ 2020 ונובמבר 2021. במקביל, הכנסות המוכרים בפלטפורמה עמדו בשנה שעברה על סכום כולל של 12.2 מיליארד דולר, לעומת 5 מיליארד דולר ב-2019.
1 צפייה בגלריה
משרד לחנות האינטרנטית אטסי etsy
משרד לחנות האינטרנטית אטסי etsy
משרד לחנות האינטרנטית etsy
לדברי המנכ"ל ג'וש סילברמן לאחר החזרה של הקונים לחנויות, בעקבות הסרת מגבלות הקורונה, Etsy מעוניינת להפוך לאתר היעד של הצרכנים המבצעים רכישות מקוונות. "אנחנו מתחרים בשמות הגדולים במסחר המקוון ובכל סקטור הקמעונאות", אמר בפברואר בשיחה עם אנליסטים. "אבל אנחנו מאמינים שיש לנו הזדמנות ממשית לנצח".
אולם, המוכרים לא מרוצים מהאסטרטגיה. "זה כאילו הם מנסים להיות אמזון, ויש סיבה מדוע אני לא מוכרת את המוצרים שלי באמזון", אמרה לוול סטריט ג'ורנל קריסטי קאסידי, מוכרת ב-Etsy שלוקחת חלק בשביתה. "זה מגעיל להגיד לנו, היי גרפנו רווחי שיא בשנה שעברה ואנחנו מתכוונים לחגוג על ידי העלאת העמלות שלכם", הוסיפה בלה סטנדר, מו"ל מפות ומדריכי נסיעות שמתכוונת גם לשבות. עם זאת, היא מודה שההעמלות ב-Etsy גם לאחר העלאה, ייצגו אחוז נמוך יותר מהמכירות שלה מאשר גובים באמזון או באיביי. לדבריה, המחאה שלה היא גם נגד ההתנהלות הכללית של החברה, שהענישה אותה על קבלת דירוג של ארבעה כוכבים בלבד או על כך שלקח לה יותר מדי זמן לענות על שאלות. "אנחנו אמורים לענות על הודעות בתוך 24 שעות. הם הציבו רף שהם עצמם לא עומדים בו", הסבירה.
ב-Etsy טענו בתגובה כי העלאת העמלות לא נועדה להעלות את שיעורי הרווח, הכסף יושקע מחדש בעסק. החברה כבר הוציאה מאות מיליוני דולרים לשיפור היכולת של האתר להתמודד עם עומסים ושיפור מנוע החיפוש, כך לפי דבריה של סמנכ"לית התפעול ריינה מוסקוביץ'. עוד הוסיפה כי קבוצה גדולה של מוכרים תומכים באסטרטגיה החדשה. "כשהם מצליחים, אנחנו מצליחים", אמרה.