סגור
מימין אלון מאסק ו דארה קוסרשאהי מנכ"ל אובר
אלון מאסק (מימין) ודארה קוסרשאהי (צילום: Samantha Burkardt/Richard Bord/Getty)

מנכ"ל אובר מטיל ספק בחזון הרובו-מוניות של מאסק, אך מוכן לשתף פעולה

לדברי דארה קוסרשאהי, החזון של מאסק להשכרת מכוניות טסלה כמוניות אוטונומיות אינו ישים מאחר שהבעלים הממוצע לא יהיה מעוניין "שזר מוחלט ינהג במכונית שלו", וכן משום ש"השעות בהן תרצו את הטסלה שלכם יהיו בדיוק בשעות השיא של הביקוש להסעות". עם זאת, הוא הציע לטסלה לחבור לאובר

מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי הביע סקפטיות לגבי חזון הרובו-מוניות של אלון מאסק.
לפי החזון של מאסק, בעלים של מכוניות טסלה ישכירו את הרכבים שלהם כשהם לא בשימוש כמוניות, וכך ייצרו צי פרטי של מוניות אוטונומיות, שניתן יהיה "לזמן" בלחיצת כפתור. מאסק מאמין שהתוכנית הזו תעזור לבעלי הטסלות להרוויח עד 30 אלף דולר בשנה.
אולם, בריאיון לפודקאסט The Logan Bartlett Show, אמר קוסרשאהי שכלל לא נראה לו שהבעלים הממוצע של טסלה יהיה מעוניין "שזר מוחלט ינהג במכונית שלו". הוא גם הביע ספק ביכולת של המוניות הללו של טסלה לעמוד בביקוש בשעות השיא. "קרוב לוודאי שהשעות בהן תרצו את הטסלה שלכם יהיו בדיוק בשעות השיא של הביקוש להסעות", הסביר. לעומת זאת, הוסיף כי באובר יכולים להתאים במהירות את מספר הנהגים במשרה חלקית כדי לעמוד בביקוש בשעות העומס או בימים של אירועים גדולים.
לפי קוסרשאהי, נראה שמאסק מפספס חלק מהותי בעסק, שכן בניית חומרה בשווי 50 אלף דולר היא לדבריו "עסק שונה ביותר" מביצוע מעל 30 מיליון עסקאות ביום. זאת בנוסף לענייני שירות לקוחות, לדוגמה אם מישהו מאבד חפץ בתוך המכונית.
בכל זאת, הוא פתוח לשיתוף פעולה אפשרי עם ענקית המכוניות החשמליות, והשווה זאת לרשתות מזון מהיר שיש להן "ערוץ ישיר ללקוחות" אך הן גם עובדות עם פלטפורמות אחרות בשוק כמו שירותי משלוחים כדי למקסם את היעילות. בנוגע למכוניות, קוסרשאהי מעריך שטסלה תוכל לבנות מכוניות אוטונומיות ואז לחבור לאובר כדי להפוך אותן לשירות מוניות. "זה לקח לנו 15 שנים ומאות מיליארדי דולרים, ואנחנו יכולים לספק זאת באופן מיידי לשותף", סיכם. "בתקווה טסלה תהיה אחד השותפים שלנו".