התחרות עם אמזון גוברת, ובוולמארט מתכוונים לצ'פר את השליחים
התחרות עם אמזון גוברת, ובוולמארט מתכוונים לצ'פר את השליחים
ענקית הקמעונאות תציע תמריצים פיננסיים לשליחים עצמאיים שיאספו הזמנות מהחנויות הישר לבתי הקוחות; זאת לקראת עונת הקניות שהולכת ומתקרבת ובמטרה להגדיל את המכירות למשקי הבית בעלי ההכנסות הגבוהות
עונת הקניות לחגים תצא לדרך בארה"ב בעוד שלושה שבועות, ובוולמארט כבר מתכוננים לביקושים. בסוכנות רויטרס דיווחו כי ענקית הקמעונאות מציעה לשליחים עצמאיים תמריצים פיננסיים כדי לאסוף הזמנות מהחנויות ולספק אותן ללקוחות.
המהלך הוא חלק מהאסטרטגיה של וולמארט להגדלת המכירות בקרב משקי הבית בעלי ההכנסות הגבוהות ומהתחרות הגוברת מול אמזון. דובר החברה ג'וש הוונס מסר כי בוולמארט מתכוונים להציע לשליחים תמריצים והזדמנויות נוספות להגדלת ההכנסות. עם זאת, הא לא סיפק פרטים נוספים על התמריצים.
באופן כללי מסתמכת וולמארט על רשת מאורגנת של אלפי נהגים עצמאיים, שעובדים על פי האפליקציה המיועדת של החברה, Spark Driver. השכר של הנהגים משתנה בהתאם לגודל החבילה והמרחק אותו הוא צריך לעבור. כך, עבור משלוח של רהיטים מרוויחים יותר.
לפי נתונים שאספה חברת המחקר גרידוויז בין אוקטובר 2023 לספטמבר 2024, הנהגים המשתמשים באפליקציה הרוויחו בבמוצע שכר של 21.90 דולר לשעה, ו-12.26 דולר לשליחות. אולם, הנהג ג'וזף וילסון מאינדיאנה אמר שהשכר אינו אחיד. "אני יכול לקבל הזמנה לשבעה פריטים עבור 20 דולר או הזמנה ליותר מ-50 פריטים ב-7 דולר. זה מאד מתסכל", כך הסביר.
עסקי המסחר המקוון הם חלק חשוב באסטרטגיה של החברה. בשנה שעברה עמדו המכירות המקוונות על יותר מ-100 מיליארד דולר, וסמנכ"ל הכספים ג'ון דיוויד רייני העריך ביוני כי החטיבה תהפוך לרווחית בתוך שנה או שנתיים. בחברה מעוניינים לשפר את שולי הרווח של החטיבה על ידי הגדלת המשלוחים ישירות לבתי הלקוחות.