סגור
מטוסים של דלתא איירליינס
מטוסים של דלתא איירליינס (גטי)

דלתא תובעת את קראודסטרייק בעקבות תקלת המחשבים הגדולה: "עיגלה פינות"

חברת התעופה טוענת כי התקלה ביולי, שנגרמה כתוצאה מעדכון תוכנה שגוי, גרמה לה לנזקים של 550 מיליון דולר; לדבריה, "קראודסטרייק גרמה לקטסטרופה עולמית כי עקפה תהליכי בקרת איכות לטובת הגדלת רווחיה"

דלתא איירליינס הגישה אתמול תביעה בארה"ב נגד חברת אבטחת המידע קראודסטרייק, בטענה שהאחרונה הפרה חוזה ופעלה ברשלנות באופן שהוביל ביולי לקריסת המחשבים הגדולה.
לפי חברת התעופה, התקלה גרמה לה לאובדן הכנסות של 380 מיליון דולר ולעלויות נוספות של 170 מיליון דולר. דלתא דורשת במסגרת התביעה כי קראודסטרייק תכסה את הפסדיה, וכן הוצאות משפט ופיצויים נוספים.
בעקבות התקלה, שנגרמה כתוצאה מעדכון תוכנה שגוי למערכת הגנת יחידות קצה של קראודסטרייק, שותקו 8.5 מיליון מחשבים שבהם פעלה מערכת ווינדוס. התקלה גרמה לשיבושים רחבים שפגעו או שיתקו לחלוטין את פעילותם של בתי חולים, גופי ממשל, שדות וחברות תעופה, נמלים, גופי שידור, בנקים ועוד. כ-7,000 טיסות בוטלו בארה"ב.
לפי התביעה של דלתא, "קראודסטרייק גרמה לקטסטרופה עולמית כי עיגלה פינות, ועקפה את אותם תהליכי בקרת איכות שהיא מציעה, וזאת לטובת הגדלת רווחיה. לו דלתא הייתה מבצעת בדיקה של התוכנה הפגומה על מחשב כלשהו, אותו מחשב היה קורס".
עוד טוענת חברת התעופה כי העדכון הפגום הגיע למחשביה למרות שביטלה את אופציית העדכון האוטומטי. לדבריה, תוכנת "פלקון" של קראודסטרייק יצרה וניצלה צוהר לא חוקי למערכת ווינדוס, שלא הייתה מתירה אילו ידעה עליו.
מנכ"ל קראודסטרייק, ג'ורג' קורץ, התנצל על התקלה, והחברה התחייבה לשנות את שיטות עבודתה כדי שתקרית מסוג זה לא תחזור על עצמה. באוגוסט הורידה קראודסטרייק את התחזיות שלה בעקבות התקלה.
למרות שניסינו ליישב את המחלוקת באופן עסקי, דלתא בחרה בנתיב אחר. טענותיה של חברת התעופה מתבססות על מידע שגוי, מראות חוסר הבנה לגבי אופן הפעולה של מערכות אבטחת סייבר, ומהוות ניסיון להסיט את האשם ממערכת ה-IT המיושנת בה בחרה להשתמש", מסר דובר מטעם קראודסטרייק.