סגור
הזמרת טיילור סוויפט Taylor Swift
טיילור סוויפט בהופעה. "בבנק המרכזי מקללים אותה" (צילום: Gareth Cattermole/Getty Images)

בגלל טיילור סוויפט: סיכוי נמוך יותר להורדת ריבית באנגליה

ההופעות של הזמרת המצליחה בממלכה ביוני גרמו לעלייה במחירי המסעדות והמלונות, כך שהאינפלציה נותרה בחודש שעבר ללא שינוי על 2% ולא המשיכה במגמת ירידה. הריבית באנגליה עומדת על 5.25%, רמתה הגבוהה ביותר מזה 16 שנים. גם בקרן המטבע הזהירו מהאינפלציה

הרבה כבר נכתב ונאמר על סיבוב ההופעות של טיילור סוויפט, החל משיאי המכירות שנשברו ועזרו להפוך אותה למיליארדרית ועד לרעידת אדמה שגרמו המעריצים בסיאטל. מסע ההופעות הזה, Era's Tour עלה לכותרות גם בשל ההשפעה הכלכלית שיש לו על כל עיר בה הזמרת מופיעה, שכבר זכתה לכינוי "סוויפטונומיקס".
סוויפט גם ככל הנראה תהיה אחראית לכך שהבנק המרכזי של אנגליה לא יוריד בחודש הבא את הריבית. נתוני האינפלציה האחרונים שפורסמו בממלכה הצביעו על כך שהיא נותרה ביוני ללא שינוי על 2%, בהתאם ליעד שהציבו בבנק. אולם, האנליסטים חוששים כי פירוש הדבר שהמחירים עדיין לא יורדים בקצב מספק כדי להצדיק הורדת ריבית. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שביוני נרשמה עלייה במחירי המסעדות והמלונות לעומת השנה שעברה, בין השאר בשל ההופעות של סוויפט במדינה באותו החודש. העלייה הזו במחירים קוזזה הודות לירידה במחירי הבגדים והנעליים, כך לפי הנתונים שפרסם הבנק.
קובעי המדיניות בבנק המרכזי מתוכננים להיפגש ב-1 באוגוסט לדון בריבית, וההערכה לאחר פרסום נתוני האינפלציה היא שימתינו עוד קצת לפני שיחלו בהורדות ריבית, שעומדת על רמתה הגבוהה ביותר מזה 16 שנים - 5.25%. הסבירות להורדת ריבית כבר בעוד שבועיים הונמכה גם לאחר שהשבוע הזהירו בקרן המטבע העולמית מדינות כמו בריטניה וארה"ב מהמשך אינפלציה גבוהה.
"קובעי המדיניות בבנק המרכזי של אנגליה קרוב לוודאי שמקללים את טיילור סוויפט, כי ההוצאות של המעריצים שלה על חדרי מלון ומסעדות במהלך סיבוב ההופעות שלה הן ככל הנראה אחת הסיבות לכך שהמחירים עלו ביוני", אמרה לורה סאטר מפלטפורמת ההשקעות AJ Bell. "שיעור האינפלציה נותר בסופו של דבר ללא שינוי, ולא ירד. הסיכויים להערכתי עומדים עכשיו על 50% להורדת ריבית ראשונה בחודש הבא, מהלך שיתקבל בשמחה על ידי הציבור והממשלה החדשה".
סיבוב ההופעות המתוקשר של סוויפט עבר לאירופה בתחילת השנה, וכולל 18 ערים ביבשת. "טיילור סוויפט היא למעשה תוכנית תמריצים כלכליים עולמית של אישה אחת", אמר בינואר ניק מאזינג, מנהל המחקר ב-AlphaSense, שהתבסס על דו"ח של ג'יי.פי מורגן לפיו ההופעות שלה במלבורן וסידני הכניסו לאוסטרליה 140 מיליון דולר.