סגור
חנות תיקים שאנל
חנות תיקים של שאנל. הצגת עושר בקוריאה לא נתפסת כטעם רע (צילום: בלומברג)

דו"ח: הדרום קוריאנים מוציאים הכי הרבה כסף על מוצרי יוקרה

לפי מורגן סטנלי, הוצאות הדרום-קוריאנים על מוצרי יוקרה עלו ב-24% אשתקד ל-16.8 מיליארד דולר, כ-325 דולר לאזרח. יותר מ-55 דולר או 280 דולר שמוציא בממוצע אזרח סיני או אמריקאי, בהתאמה. בין הסיבות: התעשרות משקי הבית והתפיסה הרווחת לפיה הצגת עושר היא לא טעם רע

לא משנה אם אלה תיקי פראדה מעור איטלקי או מעילי ברברי בריטיים, הדרום-קוריאנים הם אלו שמוציאים הכי הרבה כסף בעולם על מוצרי יוקרה, כך על פי מורגן סטנלי. לפי דיווח ב-CNBC, בנק ההשקעות העריך שהוצאות הדרום-קוריאנים על מוצרי יוקרה אישיים עלו ב-24% ב-2022, והגיעו ל-16.8 מיליארד דולר, או כ-325 דולר לאזרח. מדובר ביותר מ-55 הדולר או 280 הדולר שמוציא בממוצע אזרח סיני או אמריקאי, בהתאמה.
גם מותגי היוקרה מודעים להצלחתם היחסית בדרום קוריאה. חברת מונקלר אמרה שהכנסותיה בשוק הדרום-קוריאני "יותר מהכפילו את עצמן" ברבעון השני של השנה, לעומת התקופה שלפני מגפת הקורונה. חברת ריצ'מונט, שבבעלות קרטייה, אמרה שקוריאה היא בין האזורים שבהם המכירות צמחו בשיעור דו-ספרתי ב-2022, לעומת התקופה המקבילה לפני שנה ושנתיים. בעוד פראדה דיווחה שהסגרים בסין היו אחראים לירידה של 7% בביצועיה ב-2022, בית האופנה אמר גם שהירידה "רוככה על ידי הביצועים החזקים בקוריאה ובדרום מזרח אסיה".
האנליסטים של מורגן סטנלי צופים שהביקוש למוצרי יוקרה בדרום קוריאה מונע הן על ידי עלייה בכוח הקנייה והן על ידי התשוקה להציג את מעמדם החברתי של הצרכנים. "נראות והצלחה כלכלית יכולות להדהד יותר אצל הצרכנים בדרום קוריאה מאשר ברוב המדינות האחרות", כך כתבו האנליסטים בדו"ח שפרסמו. הצגת עושרו של אדם הפכה ליותר מקובלת בחברה הדרום-קוריאנית בשנים האחרונות. סקר של חברת מקנזי מצא שרק 22% מהמשיבים הקוריאנים האמינו שלהציג לראווה את מוצרי היוקרה שלהם זהו טעם רע, לעומת 45% בקרב המשיבים היפנים ו-38% מהסינים.
הביקוש למוצרי יוקרה נתמך גם על ידי העלייה בעושר משקי הבית במדינה. הבנק של קוריאה אמר שהשווי הנקי של משקי הבית במדינה עלה ב-2021 ב-11%. כ-76% מעושר משקי הבית בדרום קוריאה טמון בנדל"ן, שהמחירים עבורו עלו משמעותית מאז 2020. מורגן סטנלי ציין גם שבתי יוקרה משתמשים ביעילות בדמויות תרבות כדי לנפח את הביקוש. "כמעט כל הידוענים הדרום-קוריאנים הם שגרירי מותגים של בתי היוקרה המובילים", כמו השחקנית לי מין הו, המייצגת את פנדי, והראפר ג'י-דראגון, המייצג את שאנל, צוין בדו"ח.