סגור
דיסני פלוס
דיסני פלוס (צילום: רויטרס)

דיווח: דיסני מתכננת פיטורים ומקפיאה גיוס עובדים חדשים

לדברי המנכ"ל, "גיוס העובדים לכמה עמדות קריטיות יימשך, אך לכל שאר התפקידים הוא בהקפאה"; החברה גם תגביל את נסיעות העסקים של עובדיה; ברקע: ההפסד בהיקף של 1.47 מיליארד דולר שרשמו שירותי הסטרימינג של דיסני ברבעון האחרון

דיסני מתכוונת להקפיא את גיוס העובדים החדשים ולפטר כמה מהקיימים, כך על פי מזכר פנימי של החברה שהגיע לידי CNBC.
"אנו מגבילים את תוספת העובדים באמצעות הקפאת גיוס מתוכננת", כתב מנכ"ל החברה בוב צ'אפק במזכר לראשי המחלקות שנשלח אתמול. "גיוס העובדים לכמה עמדות קריטיות יימשך, אך לכל שאר התפקידים הוא בהקפאה. לראשי המחלקות וצוותי כוח האדם שלכם מידע יותר מפורט לגבי השפעת הצעד על הצוותים שלכם".
לדבריו, "בעודנו עוברים את תהליך ההערכה הזה, נמשיך לבחון כל אפשרות תפעולית ותעסוקתית כדי למצוא מקומות לחיסכון, ואנו מצפים שיהיו גם פיטורים כחלק מהתהליך הזה". דיסני מעסיקה כיום כ-190 אלף עובדים.
צ'אפק אמר גם שנסיעות העסקים יוגבלו לנסיעות חיוניות בלבד, ופגישות ייערכו באופן מקוון ככל שניתן. דיסני מקימה גם "כוח משימה לתכנון מבנה עלויות" בראשו יעמדו סמנכ"לית הכספים קריסטין מקארתי, היועץ הראשי הורשיו גוטיירז וצ'אפק עצמו.
"אני מודע לכך שזה יהיה תהליך קשה עבור רבים מכם. עלינו לקבל החלטות קשות ולא נוחות. זה מה שנדרש מהנהגת החברה, ואני מודה לכם מראש על היותכם חזקים בתקופה החשובה הזאת".
המהלך מגיע לאחר שדיסני פרסמה דו"ח רבעוני מאכזב. מניית החברה נפלה בחדות ביום רביעי, והגיעה לשפל של 52 שבועות, לפני שהתאוששה מעט בהמשך השבוע.
מקארתי אמרה ביום שלישי שדיסני מחפשת דרכים לחתוך עלויות: "אנו בוחנים את עלויות הבסיס שלנו, ומחפשים התייעלויות משמעותיות. חלק מהן יובילו לחיסכון כבר בטווח הקרוב, ואחרות יניעו רווחים מבניים בטווח הארוך".
שירותי הסטרימינג של דיסני הפסידו 1.47 מיליארד דולר ברבעון האחרון, יותר מפי שניים מאשר ברבעון המקביל ב-2021. מקארתי אמרה שההפסדים יקטנו ב-2023, וצ'אפק הבטיח ששירות הסטרימינג ייהפך לרווחי עד סוף 2024.
חברות סטרימינג נוספות פיטרו עובדים השנה, ובהן וורנר ברדרס, דיסקברי ונטפליקס, לאחר ששוויין נפל.