סגור
מטה קספרסקי במוסקבה חברת תוכנה רוסית
מטה קספרסקי במוסקבה (צילום: AP Photo/Pavel Golovkin)

אחרי איסור מכירת התוכנות: ארה"ב הטילה סנקציות על בכירים בקספרסקי הרוסית

הסנקציות הוטלו על 12 בכירים בחברת התוכנה - אבל לא על המייסד והמנכ"ל, יוג'ין קספרסקי. בממשל האמריקאי טוענים לקשר בין קספרסקי לצבא הרוסי, וחוששים כי תוכנות האנטי וירוס שלה ישמשו לגניבת מידע ממחשבים

ממשל ביידן הטיל סנקציות על 12 בכירים באיי.או מעבדות קספרסקי - וזאת יום לאחר שהכריז על תוכנית לאסור על מכירת תוכנות האנטי וירוס של החברה הרוסית בארה"ב.
הסנקציות הוטלו על שורה של בכירים בחברה, בהם סמנכ"ל הפיתוח העסקי, סמנכ"ל התפעול, היועץ המשפטי, וסמנכ"ל התקשורת הארגונית. עם זאת לא הוטלו סנקציות על המייסד והמנכ"ל, יוג'ין קספרסקי.
"הצעדים שנקטנו נגד בכירי קספרסקי מדגישים את המחויבות שלנו להגן על האזרחים האמריקאים מפני איומי סייבר", אמר בריאן נלסון, סגן שרת האוצר.
דובר של קספרסקי תיאר את הצעד כ"בלתי מוצדק וחסר בסיס", ואמר כי הוא לא ישפיע על חוסנה של החברה. החברה מכחישה כל קשר לממשלה הרוסית, וכן כל הקשר בין הבכירים בה לבין רשויות השלטון והצבא במוסקבה.
האיסור על מכירת תוכנות קספרסקי, הכולל גם איסור על הורדת עדכוני תוכנה ומכירה חוזרת של המוצר, ייכנס לתוקף ב-29 בספטמבר, כדי לאפשר לעסקים בארה"ב למצוא חלופות. בממשל אמרו כי התוכנה של החברה הרוסית עלולה לשמש לגניבת מידע רגיש ממחשבים אמריקאיים, להתקנת תוכנות זדוניות או למנוע עדכונים קריטיים.
הצעדים שנקט ממשל ביידן נגד קספרסקי מגיעים ברקע צבירת המומנטום של רוסיה במלחמה באוקראינה, והקושי של ארה"ב להטיל סנקציות נוספות על מוסקבה, לאחר השורה הארוכה של הסנקציות שהטילה עליה מאז הפלישה.
במקביל, הכניסה ארה"ב את מעבדות קספרסקי, קבוצת קספרסקי (רוסיה) ואת החברה הבת בבריטניה לרשימת החברות שהסחר עימן מוגבל, וזאת בטענה כי שיתפו פעולה עם הצבא הרוסיה וסוכנויות המודיעין שלו.
מטה קספרסקי נמצא במוסקבה. לחברה יש מעל 400 מיליון לקוחות פרטיים ו-270 לקוחות מוסדיים ביותר מ-200 מדינות.