סגור
להקת אואזיס ליאם גלאגר נואל גלאגר
להקת אואזיס (צילום: AP)

אפקט אואזיס: הנציבות האירופית תחקור את שיטת התמחור של טיקטמאסטר

באיחוד האירופי מצטרפים לרגולטורים בבריטניה והודיעו שיחקרו את ענקית הכרטיסים  לאחר שהמחיר של חלק מהכרטיסים למופעי האיחוד של אואזיס זינק מ-135 פאונד ל-350 פאונד. לאחר הבדיקה ינסו למצוא בנציבות פתרונות לבעיה

הנציבות האירופית הודיעה כי תחקור את שיטת התמחור של טיקטמאסטר, במסגרתה המחיר משתנה בהתאם לרמות הביקוש, כך לפי דיווח בגרדיאן. ההחלטה של הנציבות האירופית מצטרפת לחקירה דומה בה פתחו השבוע הרגולטורים בבריטניה, וזאת בעקבות מכירת הכרטיסים לאיחוד של אואזיס.
החקירות יבדקו אם חברת הכרטיסים האמריקאית הפרה את החוקים בבריטניה ובאיחוד האירופי בכך שניפחה את המחיר של חלק מהכרטיסים להופעות של אואזיס מ-135 פאונד ל-350 פאונד. בטיקטמאסטר טענו בתגובה כי שיטת "התמחור הדינמי" שלהם דומה לזו הנהוגה בקרב חברות תעופה ומלונות, שמעלים מחירים ככל שהביקוש עולה. עוד ציינו כי המחירים נקבעים על ידי האמנים והמנהלים שלהם. תמחור דינמי הוא שיטה שכיחה למדי בארה"ב אבל חדשה יחסית באירופה ובבריטניה.
ביום שלישי הודיעו ברשות התחרות והשווקים הבריטית על פתיחתה של "בדיקה דחופה" סביב השימוש בתמחור דינמי למכירת הכרטיסים להופעות של אואזיס. אירוע שכבר הוגדר כ"שערורייתי". היום (ד') הצטרפו גם בנציבות האירופית ואישרו שבכוונתם לבדוק את השימוש בתמחור דינמי. "המנצחים היחידים בסיטואציה כזו הם פלטפורמות הכרטיסים הגדולות, וזאת על חשבון המעריצים שמגלים שאינם יכולים להרשות לעצמם לקנות כרטיסים להופעות", מסרה חברת הפרלמנט האירופי לארה וולטרס מהולנד. "זו אינה מערכת שמחפשת להשיג הנאה מקסימלית דרך אצטדיונים המלאים במעריצים הגדולים ביותר של האמנים, אלא היא מחפשת למקסם רווחים".
דובר של הנציבות הוסיף כי הבדיקה תדגיש את הבעיות בשיטה, וזאת כדי שחברי הפרלמנט יוכלו לחשוב על פתרונות, כולל איסור אפשרי וצעדים אחרים ופחות קיצוניים. עוד ציין כי אף שהשיטה עצמה היא חוקית, ייתכן כי הדרך בה השתמשו בה הפרה חוקים אחרים, כמו אם המחיר הועלה לאחר שהצרכן כבר הוסיף את המוצר לסל הקניות שלו. הפרה פוטנציאלית נוספית שתיבדק היא אם האתר לא העניק למעריצים את "המידע הנחוץ" לגבי הכרטיסים לפני הרכישה.
לפי התלונות שהגישו המעריצים, במקרים רבים הם גילו שמחירי הכרטיסים זינקו רק לאחר שהגיעו לקופה המקוונת וזאת לאחר שחיכו שעות בתור הווירטואלי.