סגור
אונייה של חברת הספנות הצרפתית CMA CGM
אונייה של חברת הספנות הצרפתית CMA CGM (צילום: AFP)

בעקבות התקפות החות'ים: שתי חברות נוספות מפסיקות את השייט בים האדום

החברות CMA CGM מצרפת ו-MSC משוויץ הולכות בעקבות מארסק ו-Hapag Lloyd; החברה הצרפתית מסבירה את הפסקת הפעילות בכך ש"המצב מידרדר עוד יותר, והדאגה לבטיחות גוברת"

אחרי חברות הספנות מארסק מדנמרק ו-Hapag Lloyd מגרמניה, שתי חברות נוספות מודיעות על הפסקת השייט בים האדום בעקבות התקפות המורדים החות'ים מתימן: CMA CGM הצרפתית ו-MSC השוויצרית שהודיעו היום (שבת) על המהלך.
לפי הודעת החברה, "המצב מידרדר עוד יותר, והדאגה לבטיחות גוברת. לכן החלטנו להורות לכל הספינות שנושאות מכולות ואמורות לעבור דרך הים האדום להגיע למרחבים בטוחים ולהמתין בהם עד להודעה חדשה".
החות'ים הגבירו השבוע את תדירות התקיפות, ובימים האחרונים הותקפו שלוש ספינות מיכליות. בהתאם, תעריפי הביטוח עולים. דוברת מועצת הביטחון הלאומי של הבית הלבן, מאיה סילבה מסרה כי ארצות הברית "תמשיך לשקול את האפשרויות ולנקוט בפעולות מתואמות ורב-צדדיות כדי לענות את האיומים הלא מקובלים הללו בים האדום".
החברה הגרמנית אמנם הודיעה על הפסקה של שלושה ימים, אך היא קרוב לוודאי תוארך ולא ברור כמה זמן תימשך ההחלטה של מארסק. אולם, המהלכים הללו מדגישים את הנזק הכלכלי הפוטנציאלי כתוצאה מהתקפות החות'ים. מארסק מחזיקה בצי של 300 ספינות ואילו Hapag-Lloyd מדורגת שמינית בעולם, כך לפי נתונים שאספה חברת המחקר קלארקסון ריסרץ'. כ-30% מתנועת ספינות המכולות העולמית עוברת בים האדום ובתעלת סואץ, שנחשבים גם לנתיב מהותי למשלוחי נפט. הנינג גלויסטין מחברת הייעוץ יורואסיה הסביר לפייננשל טיימס כי ההחלטות הללו יוסיפו "אלפי" קילומטרים למסחר בין אירופה ואיזור הודו-פסיפיק.