סגור
מנכ"ל CNN מרק תומפסון
מנכ"ל CNN מרק תומפסון. עסקי הטלוויזיה בירידה (צילום: AP)

אין כתבות חינם: אתר CNN מתכנן לגבות תשלום חודשי עבור הגלישה

על רקע ההפסדים המצטברים, אתר החדשות מתכוון ללכת בעקבות אתר חדשות אחרים ולמכור מינוי דיגיטלי. לפני שנתיים הושק שירות CNN פלוס שהוצע בתשלום, אך הוא בוטל בגלל חוסר היענות מצד הגולשים 

אתר החדשות של CNN, הנקרא ביותר בארה"ב, מתכנן להתחיל לגבות כסף עבור הגלישה. בניו יורק טיימס דווח כי החל מתחילת אוקטובר תופעל באתר חומת תשלום, שמשמעותה דרישת תשלום על גישה לחלק מתכנים הדיגיטליים. המהלך נועד להגדיל את הכנסות CNN לאור העובדה שעסקי הטלוויזיה בכבלים נמצאים בירידה.
לדברי אנשים המעורים בנושא, התכנון הוא לאמץ מודל לפיו יוצעו מספר כתבות חינם בחודש ולאחר מכן הדולשים יידרשו לשלם עבור קריאת הכתבות. המודל הזה נהוג באתרים רבים, כולל של הניו יורק טיימס והניו יורקר. עדיין לא נחשף מה יהיה המחיר ההתחלתי למינוי, אך קרוב לוודאי שיתחילו במחיר נמוך יחסית כדי לבדוק את היענות הקוראים.
מ-CNN לא הגיבו לדיווח.
המעבר המתוכנן למנויים בתשלום הוא אחת היוזמות הראשונות של המנכ"ל מארק תומפסון, שנכנס לתפקיד לפני קרוב לשנה. בהודעה לעובדים הסביר תומפסון כי הטכנולוגיה תאפשר ל-CNN ליצור עיתונות שקוראים "ישלמו עבורה".
אתר החדשות של CNN מושך מאות מיליוני מבקרים בכל חודש, ונחשב לקרש הצלה עבור הרשת לנוכח הירידה בצפייה בכבלים. אולם, הקוראים לא רגילים לשלם עבור הקריאה באתר, כך שבחברה צריכים לפעול בזהירות. לפיכך, ב-CNN מתכוונים לנטר את הקהל כדי לראות כיצד הקוראים מגיבים לחומת התשלום, ולהתאים את התוכנית לתגובת המשתמשים.
אין זה הניסיון הראשון של CNN להיכנס לתחום המינויים הדיגיטליים. לפני שנתיים השיקו את שירות הסטרימינג CNN פלוס, שכלל תכנים בלעדיים מצד מגישים פופולריים, אולם השירות בוטל על ידי החברה האם החדשה, וורנר ברדרס דיסקברי בטענה שהוא יקר מדי. הפעם, לא יופקו תוכניות במיוחד לשירות בתשלום, כך שהעלויות יישארו נמוכות יחסית.