סגור
מטוס בואינג 777X
בואינג 777X (צילום: בלומברג)

בואינג תפטר 17 אלף עובדים - ותדחה את השקת ה-777X

יצרנית המטוסים שבמשבר תפטר 10% מכוח האדם, כולל מנהלים בכירים; השקת ה-777X תידחה ל-2026; במקביל פרסמה החברה תוצאות מקדמיות מהן עולה כי ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-17.8 מיליארד דולר - מתחת לתחזיות האנליסטים

בואינג מתכננת לפטר כ-17 אלף עובדים - 10% מכוח האדם - במקביל למחיקה של 5 מיליארד דולר כתוצאה מקשיים בעסקי המטוסים המסחריים שלה. כך מדווחת סוכנות בלומברג. מנכ"ל בואינג, קלי אורטברג, כתב אתמול לעובדים כי הפיטורים יכללו גם מנהלים בכירים.
החברה גם מתכננת לדחות את ההשקה של מטוס ה-777X רחב הגוף עד 2026 - כשש שנים לאחר המועד המתוכנן; למטוס יש כבר הזמנות מחברות בהן לופטהנזה ואמירייטס. באוגוסט הפסיקה בואינג את טיסות הניסוי ב-777X לאחר שגילתה סדקים באחד מהם.
במקביל צופה יצרנית המטוסים כי המכירות ברבעון השלישי יהיו נמוכות משמעותית מההערכות המוקדמות. לפי התוצאות המקדמיות שפרסמה החברה, ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-17.8 מיליארד דולר - כאשר תחזיות האנליסטים עמדו על 18.6 מיליארד דולר. החברה גם צופה הפסד של 9.97 דולרים למניה.
"אנחנו במצב קשה, וקשה להפריז באתגרים העומדים בפנינו", כתב אורטברג. "שיקום החברה דורש החלטות קשות ונצטרך לבצע שינויים מבניים כדי להבטיח שנוכל להישאר תחרותיים ולספק ללקוחות שלנו לטווח הארוך".
בהנחה כי משכורת שנתית ממוצעת בבואינג עומדת על 100 אלף דולר, הפיטורים עשויים לחסוך לחברה כ-1.7 מיליארד דולר ברווח לפני ריבית ומסים, אמרה שילה קהיאוגלו, אנליסטית בג'פריס, לפי פרסום בבלומברג.
בואינג חשפה את תוכנית הפיטורים והתוצאות הפיננסיות המקדמיות בזמן שהיא מתמודדת עם שביתה בה פתח האיגוד הגדול בחברה, שמונה 33 אלף חברים, באמצע ספטמבר. ביום רביעי התפוצץ המו"מ בין הצדדים, לאחר שהאיגוד דחה הצעה משופרת שהגישה ההנהלה.
מלבד זאת, ועוד לפני השביתה, החברה מתמודדת עם עיכובים בייצור, כשלים בבטיחות וחובות גדלים. אורטברג, שמונה למנכ"ל בקיץ, היה אמור להחזיר את האמון בחברה לאחר פרשת הדלת שנתלשה בטיסה של אלסקה אייר בינואר.
מתחילת השנה צנחה מניית בואינג בכ-42% בוול סטריט.