סגור
אוניברסיטת MIT בוסטון
אוניברסיטת MIT בוסטון (צילום: MIT)

רוצים ללמוד בארה"ב? אלה האוניבסיטאות שבוגריהן מקבלים את השכר הגבוה ביותר

לפי דירוג שערכו בוול סטריט ג'ורנל ומתבסס על השכר של בוגרי האוניברסיטאות במדינה, הבוגרים של אוניברסיטת MIT בבוסטון הם בעלי הסיכויים הטובים ביותר לשפר את מצבם הפיננסי. מי מדורגות אחריה?

הבוגרים של אוניברסיטת MIT בבוסטון נהנים לא רק מהיוקרה המתלווה למוסד האקדמי הנחשב בין הטובים ביותר בארה"ב, אלא הם גם בעלי הסיכויים הטובים ביותר לשפר את מצבם הפיננסי, כך לפי דירוג שערכו בוול סטריט ג'ורנל ומתבסס על השכר של בוגרי האוניברסיטאות במדינה.
באופן כללי האוניברסיטאות הנחשבות ביותר גם חולשות על המקומות הראשונים בדירוג הזה, המתייחס רק למדדים הקשורים להכנסות של הבוגרים והחזר על ההשקעה. כך, אוניברסיטת סטנפורד ואוניברסיטת פרינסטון – שתיהן נכללות בליגת הקיסוס – מדורגות במקומות השני והשלישי, בהתאמה. פרינסטון התהדרה בשנה שעברה בתואר. אוניברסיטאות פרטיות חולשות על 36 מקומות מבין 50 המקומות הראשונים בדירוג השכר.
פרמטר נוסף שעזר לאוניברסיטאות להשתחל לרשימה הוא קיומה של תוכנית לימודים חזקה בתחומי המדע, הטכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה (STEM). כך, ג'ורג'יה טק דורגה רביעית, המכון הטכנולוגי של קליפורניה שישי.
על מנת לקבוע את הדירוג השתמשו בוול סטריט ג'ורנל בנתונים מאתר סטטיסטה בנוגע להכנסות של סטודנטים 10 או 11 שנים לאחר סיום הלימודים, ובדקו באיזו מידה ההכנסות הללו עלו מהר יותר מהמשכורות המצופות, זאת בהתבסס על מודל שערכו במכון המחקר ברוקינגס. הדירוג התבסס גם על השוואה בין שכר של בוגרי אוניברסיטה ובוגרי תיכון וחישוב בכמה זמן הפער הזה יכסה את העלות המוערכת של הלימודים.
MIT דורגה ראשונה הודות לכך שהשכר החציוני של הבוגרים שלה הוא הגבוה ביותר ועומד על 133,793 דולר. נתון זה מייצג שני שלישים מהניקוד הסופי של כל אוניברסיטה. כמו כן, השווי שנוסף למשכורת של הבוגרים נאמד על 104,544 דולר. לדבריו של כריס מרטינז, סטודנט שנה שנייה להנדסת חשמל ומדעי המחשב ב-MIT, כל הבוגרים ששוחח עמם זקפו את ההצלחה הנוכחית שלהם לשנות הלימודים, וטענו כי הקורסים היוו זרז לקידום שלהם.
דירוג השכר של בוגרי האוניברסיטאות הוא רק חלק אחד בדירוג הכולל של האוניברסיטאות בארה"ב, שפרסמו בוול סטריט ג'ורנל. בדירוג הזה, המבוסס גם על קריטריונים נוספים כמו הזדמנויות למידה, הכנה לקריירה ומתקני הלימוד, הסתפקה MIT במקום השישי. פרינסטון הוכתרה Fאוניברסיטה הטובה במדינה, ואחריה בוסטון קולג', סטנפורד, ייל וקולג' קלרמונט מק'קנה בקליפורניה.

האוניברסיטאות בארה"ב שהבוגרים שלהם מתעשרים הכי הרבה

10.קרנג'י מלון
9. אוניברסיטת מיזורי למדעים וטכנולוגיה
8. בבסון קולג'
7. הארווי מאד קולג'
6. המכון הטכנולוגי של קליפורניה
5. אוניברסיטת פנסילבניה
4. המכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה
3. אוניברסיטת פרינסטון
2. אוניברסיטת סטנפורד
1. MIT