בגלל טרנד במדיה החברתית: מחסור חמור בבירה גינס בבריטניה לקראת החגים
בגלל טרנד במדיה החברתית: מחסור חמור בבירה גינס בבריטניה לקראת החגים
גינס מגבילה את כמות הבירה שפאבים רוכשים כדי להבטיח שהמלאי יספיק למסיבות חג המולד והסילבסטר; הפכה לבירה הנמכרת ביותר בפאבים ומסעדות בבריטניה, בין היתר בשל טרנד שמחייב את השותים לגמוע בירה בשלוק אחד, כך שהשתייה בכוס ממותגת חוצה את האות G של גינס
פאבים ברחבי בריטניה מדווחים על מחסור בבירה גינס, זאת על רקע זינוק בביקוש שהפתיע את היצרנית, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. המחסור בבירה המפורסמת מגיע בתזמון לא טוב לנוכח מסיבות חג המולד והסילבסטר הרבות המתוכננות בשבועות הקרובים.
דיאג'יו, הבעלים של מותג הבירות האירי, מסרה בתגובה כי חוותה בחודש האחרון "ביקוש צרכני יוצא דופן" בבריטניה. לפיכך, בחברה הודיעו כי הם מגבילים את כמות הבירה שפאבים יכולים לרכוש וזאת כדי למנוע מהם לאגור כמויות גדולות מדי וכדי להבטיח שהמלאי יספיק עד סוף עונת החגים.
"מקסמנו את האספקה ואנחנו עובדים עם הלקוחות שלנו כדי לנהל את ההפצה בצורה היעילה ביותר", אמרה. בו בזמן, בחברה בונים מבשלה נוספת באירלנד כדי לעמוד בביקוש העולמי, אך הפתיחה צפויה רק ב-2026.
הביקוש המדובר בא לידי ביטוי גם בכך שמאז דצמבר 2022 הפכה גינס לבירה הנמכרת ביותר במסעדות ופאבים בבריטניה. אחת הסיבות לפופולריות הזו, שהפכה את הבירה למבוקשת גם בקרב נשים וצעירים, היא טרנד במדיה החברתית שנקרא splitting the G ומחייב את השותים לגמוע מספיק בירה בשלוק אחד, כך שבכוס ממותגת נשארת מספיק שתייה שחוצה את האות G.
במקביל, בדיאג'יו הגדילו את הוצאות הפרסום והשיווק ואף השיקו גרסה ללא אלכוהול שזכתה להצלחה. "גינס נחשבה בעבר לבירה של זקנים, אבל עכשיו היא מתאימה לכולם", אמר ל-CNN בעל פאב בלונדון. "עכשיו זה משקה קולי (מגניב)".
בהתאם, גינס הפך לאחד המותגים הצומחים בקצב המהיר ביותר של דיאג'יו. עבור השנה הפיסקאלית שהסתיימה ב-30 ביוני, מכירות גינס עלו ב-15% לעומת שנה קודם לכן. דיאג'יו נחשבת ליצרנית האלכוהול הגדולה בעולם, ובין המותגים שבבעלותה נמנים גם ג'וני ווקר וסמירנוף.
אך יש גם מי שמרוויחים מהמחסור. בפאבים רבים בבריטניה דיווחו על עלייה במכירות הבירה היריבה – מרפי'ס שבבעלות הייניקן.