מחסור בעובדים? סטארבקס פתחה סניף ראשון ללא קופות
מחסור בעובדים? סטארבקס פתחה סניף ראשון ללא קופות
הסניף נפתח ביום חמישי בניו יורק, בשיתוף פעולה של ענקית בתי הקפה ואמזון גו: "נועד לספק ללקוחות שלנו חוויה שמעניקה נוחות וחיבור בלי מאמץ". המחסור בעובדים מאז פרוץ הקורונה הוביל חברות כמו סטארבקס להגדיל את ההשקעה והשימוש בטכנולוגיות החוסכות בכוח אדם, כמו בינה מלאכותית, רובוטיקה ומסכי מגע דיגיטליים
ענקית בתי הקפה האמריקאית סטארבקס פתחה ביום חמישי בניו יורק את הסניף הראשון שלה ללא קופות. הצעד יצא לפועל בעקבות שיתוף פעולה בין החברה ואמזון גו, רשת החנויות הפיזיות של ענקית המסחר המקוון.
המחסור בעובדים מאז פרוץ הקורונה הוביל את סטארבקס וחברות נוספות להרחבת הטכנולוגיות החוסכות בכוח אדם, כמו בינה מלאכותית, רובוטיקה ומסכי מגע דיגיטליים. כך למשל דומינו'ס פיצה בוחנת את השימוש במכוניות ללא נהג לביצוע משלוחים, ואילו IBM מפתחת מערכת אוטומטית ללקיחת הזמנות עבור סניפי הדרייב ת'רו של הרשת. האנליסט טום ביילי מרבובנק ציין בפני סוכנות הידיעות רויטרס כי מספר העובדים במסעדות בארצות הברית עדיין נמוך ב-10% לפחות מכפי שהיה לפני הקורונה, ו"לכן יורחב השימוש בכלים הדיגיטליים הללו לכיסוי הפער הזה", לדבריו.
במקביל הקורונה הובילה לעלייה בהזמנות מקוונות למשלוחים ואיסוף מחוץ לסניפים. על מנת לעמוד בביקוש הגובר, בסטארבקס החליטו לשנות את אסטרטגיית הפיתוח שלהם ולהתמקד בפורמטים חדשים של סניפים. בהתאם פתחו מיקומים לאיסוף בלבד בערים, והכפילו את מספר תחנות הדרייב ת'רו.
סטארבקס ואמזון מתכוונות לפתוח ביחד לפחות עוד שני סניפים בארצות הברית ב-2022, כך לפי קתרין יאנג, סגנית נשיא בכירה בסטארבקס לצמיחה ופיתוח עולמיים. לדבריה, הבריסטות של סטארבקס ימשיכו להכין את המשקאות ואת שאר התפריט של הרשת. "הסניף נועד לספק ללקוחות שלנו חוויה שמעניקה נוחות וחיבור בלי מאמץ", הוסיפה.
הלקוחות יוכלו להזמין באמצעות האפליקציה של סטארבקס ולאסוף את הקפה לדרך מדלפק שימוקם על יד הדלת. עבור שאר הפריטים בסניף, שיכללו את המבחר של סניפי אמזון גו, הלקוחות יוכלו לשלם בכרטיס אשראי או להשתמש באפליקציה של אמזון כדי להיכנס לחלק האחורי בסניף, לרכוש מזון מהמדפים - ואפילו לשבת לאכול במקום.