ניו יורק הפכה לכר הניסוי של "החנויות החשוכות" המציעות משלוחי בזק
ניו יורק הפכה לכר הניסוי של "החנויות החשוכות" המציעות משלוחי בזק
מעבר לנוחות במשלוחים הזמינים 24 שעות ביממה, משקיעי הון סיכון בונים על הרווחים שיניב המודל, בעיקר בגלל קיצור שרשרת האספקה.
מגפת הקורונה העצימה את תיאבון הצרכנים לשירותי משלוחים מהירים, ובמקביל גם למגוון גדול יותר של מוצרים, במחירים תחרותיים.
בשנה החולפת, באופן מיוחד באירופה, זרמו מיליארדי דולרים בכספי הון סיכון לחברות סטארט־אפ בזירת "החנויות החשוכות". המודל, שנולד בארה"ב עם GoPuff, מתמקד בהקמת מרכזים לוגיסטיים בערים, שעוסקים בהכנת הזמנות מקוונות, בעיקר של מוצרי מזון. החנויות הללו אינן מיועדות לקניות אקטיביות, אך אפשר לאסוף בהן את המשלוחים. לחילופין, הלקוחות יכולים לקבל משלוח הביתה בתוך דקות ספורות.
לפי האתר fabmaster.com, מעבר לנוחות במשלוחים הזמינים 24 שעות ביממה, משקיעי הון סיכון בונים על הרווחים שיניב המודל, בעיקר בגלל קיצור שרשרת האספקה. בנוסף, המרכזים ממוקמים באזורים תעשייתיים שעלות התפעול בהם נמוכה יחסית. לחנויות החשוכות כושר אספקה גדול יותר לעומת חנויות רגילות, וניהול המלאים נעשה בדייקנות רבה יותר, מה שמצמצם את מספר המצרכים שיאזלו.
בחודש שעבר דווח כי GoPuff נחתה בניו יורק ותקים מרכזי הפצה שיציעו למעלה מ־4,000 מוצרים, כולל אלכוהול, נייר טואלט וחומרי ניקוי בעלות של 1.95 דולרים למשלוח. שירות המשלוחים יאפשר גם הזמנה ממעדניות, גלידריות ומאפיות מקומיות. GoPuff נכנסת לשוק צפוף, שכן בניו יורק פועלים כמה שירותים דומים, שהפכו את העיר לכר ניסוי. המפעילות כוללות את Buyk הרוסית וגורילז הגרמנית, שאליהן תצטרף בקרוב גטיר הטורקית.