סגור
חנות של אפל בפיטסברג
חנות של אפל בפיטסברג (צילום: AP / Gene J. Puskar)

מי הוביל במכירות ומי נשאר מאחור? בלאק פריידיי בחנויות הפיזיות

לפי חברת המחקר Placer.ai השנה החנויות הפיזיות נהנו משובם של הקונים. באפל וטארגט ביקרו הרבה מאוד קונים בעוד שברשתות האלקטרוניקה נרשמה הירידה הגדולה ביותר. לפי החברה: "בלאק פריידיי עוסק בחוויה כולה", ולכן השינוי הטיב גם עם בתי הקולנוע ובתי הקפה

יום המכירות "בלאק פריידיי" אמנם הפך מזוהה בשנים האחרונות עם מכירות מקוונות, אך השנה גם החנויות הפיזיות נהנו משובם של הקונים. לפי נתונים שאספה חברת המחקר Placer.ai, ברשתות גדולות ביניהן החנויות של אפל וטארגט ביקרו מספר גדול של קונים. כך, בחנויות של אפל נהנו מעלייה של 31.1% במספר הקונים לעומת השנה שעברה ואילו בטארגט נרשמה עלייה של 16.8%. לפי המומחים, העלייה במכירות של טארגט שחווה לאחרונה קשיים נובעת מכך שברשת מציעים חוויה מתונה יותר לעומת השפע באינטרנט, זאת בשילוב עם תמחור נוח.
לעומת זאת, ברשתות האלקטרוניקה נרשמה דווקא הירידה הגדולה ביותר במספר הלקוחות – ירידה של 16.5% לעומת שנה קודם לכן. הירידה משקפת להערכת המומחים את הדומיננטיות המתמשכת של המכירות קמעונאיות וכן את השינוי באופי של יום המכירות המסמל את תחילת עונת הקניות בארה"ב. "בלאק פריידיי אינו עוסק רק ברכישת מוצרים, אלא בחוויה כולה", אמר אית'ן צ'רנופסקי, סגן נשיא בכיר לשיווק ב- Placer.ai. לדבריו, השינוי הזה מטיב גם עם בתי הקולנוע ובתי הקפה.
אך עם כל הכבוד לחנויות הפיזיות, אתמול (ב') "סייבר מנדיי" שבאופן מסורתי כולל הנחות בחנויות המקוונות. עוד לא התפרסמו הנתונים הרשמיים, אך באדובי אנליטקס מעריכים כי המכירות השנה ישברו שיא ויעמדו על 13.2 מיליארד דולר, עלייה ל 6.1% לעומת השנה שעברה.