סגור
אמזון אנטוני סטאר הבנים The boys
כוכבי "הבנים" של פריים וידיאו (IMDB)

וולמארט תנסה להתחרות באמזון גם דרך שירות סטרימינג

משירותי בריאות ועד הנחות על דלק, מועדוני הלקוחות של ענקיות הקמעונאות מציעים הטבות כדי למשוך מנויים. וולמארט בוחנת כעת שותפות עם דיסני, קומקאסט או פרמונט כדי להתחרות בפריים וידיאו של היריבה

ענקית הקמעונאות וולמארט בוחנת אפשרות להוסיף שירות סטרימינג מוביל לחבילת מועדון הלקוחות שלה, זאת במאמץ נוסף לצמצם פערים מול אמזון - כך לפי גורמים המקורבים למהלכים.
על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", בשבועות האחרונים קיימו בכירי וולמארט שיחות עם בכירים בוולט דיסני, קומקאסט ופרמונט גלובל, ודנו אתם באפשרות להסכם סטרימינג משותף. בשלב זה לא ברור אם השיחות הללו יניבו הסכם, אבל הקמעונאית בוחנת שותפות עם אחת הספקיות הללו - כך לפי אותם גורמים.
דיסני מפעילה את שירותי דיסני+, ESPN והולו. קומקאסט מפעילה את פיקוק, ואילו פרמונט, את שירותי פרמונט+ ושואו־טיים. כל החברות הללו תרות אחר הזדמנויות להרחיב את הפעילות שלהן ברקע התגברות התחרות על המנויים.
וולמארט פועלת להגדלת מספר המנויים של מועדון הלקוחות וולמארט+ מאז השיקה אותו בספטמבר 2020 כשירות המציע משלוחים חינם ללא סכום מינימום להזמנה, כמו גם הנחות על דלק. בחודשים האחרונים היא הוסיפה הטבה של ששה חודשי ניסיון לשירות הסטרימינג ספוטיפיי פרימיום, כמו גם הנחות גדולות יותר על דלק - זאת ברקע מחירי האנרגיה המאמירים שתרומתם לאינפלציה משמעותית. דמי המנוי עומדים על 12.95 דולרים לחודש, או 98 דולרים לשנה.
וולמארט לא חשפה כמה מנויים הצטרפו למועדון שלה, אך לפי סקר שפרסם מורגן סטנלי בחודש מאי האחרון, המועדון, הפועל בארה"ב, מונה כ־16 מיליון מנויים, לעומת 15 מיליון בנובמבר שעבר. לעומתה, אמזון דיווחה בשנה שעברה על למעלה מ־200 מיליון מנויים לשירות פריים ברחבי העולם, 75% מהם בארה"ב.
וולמארט ניסתה בעבר להיכנס לעסקי הסטרימינג בתחום הווידיאו אך נסוגה מכך בשנים האחרונות. לפני שנתיים היא מכרה את שירות הסטרימינג שלה וודו לחטיבה של NBCUiversal מחברת קומקאסט, לאחר שלא הצליחה להטמיעו באופן מספק בקרב הלקוחות.

1 צפייה בגלריה
אינפו הרבה יותר מלחם וחלב
אינפו הרבה יותר מלחם וחלב
הרבה יותר מלחם וחלב

אמזון, בינתיים, משקיעה סכומים נכבדים בשדרוג שירותי פריים וידיאו והוסיפה תכני מקור ושידורי ספורט חיים. ובעוד וולמארט מגששת את דרכה בתחום, פריים וידיאו כבר הפך לרכיב מפתח במועדון המנויים של אמזון, עם סדרות להיט כמו הבנים (The Boys) ורשימת החיסול ((The Terminal List. פריים וידיאו נכלל בחבילה של אמזון ביחד עם שירות משלוחים חינם למוצרי מכולת והטבות נוספות, זאת בעלות חודשית של 14.99 דולרים או 139 דולר לשנה. באחרונה הוסיפה אמזון להטבות המועדון שנה של משלוחים ממסעדות דרך שירות גראבהאב.
החברות במועדון היא רק דרך אחת שבה וולמארט ואמזון מתחרות ביניהן. לאחר שרכשה את רשת מרכולי הבריאות הול פודס, אמזון פתחה חנויות פיזיות ונכנסה גם לעסקי בתי המרקחת. בחודש שעבר היא הודיעה על רכישת וואן מדיקל, חברה המפעילה מרפאות. וולמארט, לעומת זאת, השיקה שירותי משלוחים ומקימה רשת מרפאות משל עצמה. הקמעונאית גם מנסה להרחיב את הפעילות המקוונת שלה, כולל שיווק מוצרי צד שלישי הנמכרים בפלטפורמת אמזון, כמו גם הרחבת הפרסום המקוון.
אמזון אינה החברה היחידה המציעה מגוון שירותים כדי לזכות בנאמנות הלקוחות, למרות שהיא הלכה רחוק יותר לעומת חברות מובילות אחרות. כך למשל, ספקיות שירותי הסלולר ורייזון, טי־מובייל ו־AT&T מציעות תקופת ניסיון חינם לשירותי סטרימינג, ואילו אפל מציעה שלושה חודשי חינם לאפל TV גם כאשר לקוחות רוכשים מוצרים, כמו אייפון או מחשב מאק.
לקראת פרסום דו"חות הרבעון השני ב־16 באוגוסט, דיווחה וולמארט כי היא צופה ירידה של 13% ברווח התפעולי. הכנסות אמזון צמחו ברבעון השני ב־7%, ל־121.2 מיליארד דולרים, גבוה מהתחזיות.