סגור
אינפלציה גוש היורו אירופה שוק ניס צרפת
שוק בניס, צרפת (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)

עוד הורדת ריבית בדרך? האינפלציה בגוש היורו האטה מתחת ליעד הבנק המרכזי

מדד המחירים לצרכן בגוש היורו עלה בספטמבר ב-1.8% ולראשונה מאז יוני 2021 הגיע לרמה נמוכה מיעד הבנק האירופי המרכזי, שעומד על 2%; נשיאת הבנק כריסטין לגארד: אנו בטוחים יותר בנוגע לחזרתה של האינפלציה ליעד, נתחשב בכך בישיבת המדיניות באוקטובר

האינפלציה בגוש היורו ירדה בחודש החולף מתחת ליעד, וסוללת את הדרך להורדת ריבית אפשרית נוספת.
מדד המחירים לצרכן בגוש היורו עלה ב-1.8% בחודש ספטמבר, מתחת יעד הבנק המרכזי האירופי (ECB) שעומד על 2%.
נתוני מדד המחירים לצרכן שפרסמה סוכנות הסטטיסטיקה האירופית, יורוסטאט, תואמים את צפי האנליסטים ומתפרסמים אחרי שהאינפלציה באוגוסט הגיעה לשפל של שלוש שנים ברמה של 2.2%.
זוהי רמתה הנמוכה ביותר של האינפלציה בגוש היורו מאז אפריל 2021, והפעם הראשונה מאז יוני 2021 שבה מגיעה האינפלציה לשיעור נמוך מיעד ה-ECB.
אינפלציית הליבה, שמנטרלת את מחירי המזון והאנרגיה שנחשבים לתנודתיים, ירדה ל-2.7%, בעוד בשוק ציפו שתישאר ברמה של 2.8%, בדומה לאוגוסט.
הנתונים מגיעים לאחר שהאינפלציה בספטמבר האטה לרמות נמוכות מ-2% במספר כלכלות מפתח בגוש היורו, כולל צרפת וגרמניה.
נשיאת ה-ECB, כריסטין לגארד, אמרה כי קובעי המדיניות הופכים לבטוחים יותר בנוגע לחזרת האינפלציה ליעד של 2%.
"במבט קדימה, האינפלציה עשויה להציג עלייה זמנית ברבעון הרביעי של השנה, כאשר ירידות חדות קודמות במחירי האנרגיה ייעלמו מהשיעורים השנתיים, אך ההתפתחויות האחרונות מחזקות את ביטחוננו בכך שהאינפלציה תחזור ליעד בזמן", אמרה לגארד בשימוע של הוועדה לענייני כלכלה ומטבע של הפרלמנט האירופי.
"נתחשב בכך בישיבת המדיניות המוניטרית הבאה שלנו באוקטובר", הוסיפה לגארד.
ה-ECB כבר הוריד את הריבית השנה פעמיים, אחרי חמש שנים ללא הורדות ריבית. בהצהרה שנלוותה להורדת הריבית לפני כשלושה שבועות כתבו חברי הבנק כי הם חוזים שהאינפלציה ב-2024 תעמוד על 2.5%, על 2.2% ב-2025 ועל 1.9% ב-2026 - בהתאם לתחזיות שפרסם הבנק בחודש יוני האחרון.