סגור
מזוודות אבודות שדה תעופה הית'רו לונדון
מזוודות אבודות (צילום: AFP)

מנכ"ל שדה התעופה בפרנקפורט: הסיבה לעומס - "עודף מזוודות שחורות"

המנכ"ל הציע לנוסעים להשתדל לטוס עם תיקים שעולים איתם למטוס ולהשתמש במזוודות צבעוניות שקל לזהות. לדבריו: "אנשים רבים נוסעים עם מזוודות שחורות על גלגלים, מה שהופך את הליך הזיהוי לארוך יותר"

מנכ"ל שדה התעופה בפרנקפורט מאשים את הבלגן בשדות התעופה בכך שיש עודף מזוודות שחורות, כך לפי כלי התקשורת בגרמניה. סטפן שולטה, המנהל את שדה התעופה הגדול, הציע לפיכך לנוסעים להשתדל ככל האפשר להעלות את התיקים למטוס ולהשתמש במזוודות שקל לזהות. לדבריו, המזוודות השחורות כל כך שכיחות ש"קשה להבדיל אחת מהשנייה". תומאס קירנר, דובר שדה התעופה הוסיף: "אנשים רבים נוסעים עם מזוודות שחורות על גלגלים, מה שהופך את הליך הזיהוי לארוך יותר".
במהלך המגפה קיצצו בשדה התעופה 4,000 משרות וכעת לאחר הסרת הגבלות הקורונה הם מתקשים להתמודד עם הביקוש הגבוה מצד הנוסעים. בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו בתחילת החודש כי עד כה הצליחו בפרנקפורט להעסיק מחדש 1,000 עובדים על הקרקע. שולטה טען החודש כי בשל המחסור הזה בעובדים, השיבושים בשדה התעופה ימשיכו עוד שלושה חודשים לפחות. בבילד דיווחו כי רק בשבוע שעבר נותרו בשדה התעופה כ-2,000 מזוודות נטושות.
בתעשייה נשמעות סיבות שונות לבלגן. כך למשל, מנכ"ל סוויספורט האשים ממשלות בשל "מדעי הפוליטיקה המומצאים שלהם" שלטענתו גרמו לפיטורים המוניים ול"מחסור בעובדים בכל מקום".
בנמל התעופה הית'רו בלונדון ניסו להתמודד עם המצב בדרישה לחברות התעופה להגביל את מספר הנוסעים היומי. דרישה שספגה ביקורת מצד חברות תעופה כמו אמירייטס וקטאר איירוויז. לדבריו של לורד פול דייטון, יו"ר הית'רו, מחצית מעובדי שדות התעופה ברחבי אירופה עזבו את התעשייה מאז פרוץ המגפה. מדובר לדבריו על עובדים במגוון רחב של תפקידים החל מדלפקי הצ'ק אין ועד להעמסת הכבודה. אך הוא הוסיף כי אם חברות התעופה לא יסכימו לשלם את התעריפים בשוק לחברות המספקות את השירותים הללו אז "הן לא יצליחו למלא את המשרות".