באדוויזר נתקעה עם מלאי עצום של בירה מהמונדיאל - ומצאה פתרון יצירתי
באדוויזר נתקעה עם מלאי עצום של בירה מהמונדיאל - ומצאה פתרון יצירתי
אחרי שקטאר חזרה בה מהבטחתה למכור אלכוהול באצטדיונים, הודיעה אנהאוזר בוש, הבעלים של מותג הבירה, כי תתרום את כל הבירה שלא תימכר למדינה שהנבחרת שלה תזכה בתואר אלופת העולם
קטאר הפתיעה את אוהדי הכדורגל כשהכריזה ביום שישי, פחות מ-48 שעות לפתיחת המונדיאל, כי היא חוזרת בה מהבטחתה לאפשר למכור אלכוהול באצטדיונים במהלך הטורניר. הנפגע העיקרי מההחלטה היה מותג הבירה באדוויזר, שחתם על חוזה ב-75 מיליון דולר להעניק חסות לאירוע, הכולל אספקת כמות גדולה מאוד של בירה.
כדי למזער נזקים הכריזה אנהאוזר בוש, הבעלים של המותג, כי בכוונתה לתרום את כל הבירה שלא תימכר למדינה שהנבחרת שלה תזכה בתואר אלופת העולם. "יום חדש, ציוץ חדש. המדינה הזוכה תזכה בבאד. מי תקבל אותם?" פורסם בחשבון הטוויטר של באדוויזר לצד תמונה של מחסן שבו ערימות של ארגזים אדומים עד התקרה. "אנחנו נערוך את חגיגת הניצחון הגדולה ביותר אי פעם", הוסיפו בציוץ נוסף. דובר החברה הוסיף כי באדוויזר מעבירה את החגיגות מהאצטדיונים של המונדיאל לאוהדים של המדינה הזוכה. הנבחרת שתנצח בגמר שיתקיים ב-18 בדצמבר תזכה גם בגביע המיוחד וגם בפרס כספי בגובה 42 מיליון דולר.
עם זאת, ההכרזה זכתה גם בתגובות מלגלגות ברשתות החברתיות, בין השאר מכיוון שהמותג אינו פופולרי במיוחד באירופה. "כל הכבוד לבאדוויזר שנתנו לכולם את התירוץ המושלם לא לנצח בטורניר", כתב אחד המשתמשים בטוויטר.
לפי הדיווחים, לבאדוויזר יש חוזה בגובה 75 מיליון דולר עם פיפ"א לאספקת בירות למונדיאל הנוכחי בקטאר וחוזה נוסף בשווי 113 מיליון דולר לאספקת המשקאות למונדיאל הבא שיתקיים ב-2026, אולם ההערכה היא כי החברה תוריד בסביבות 47 מיליון דולר מהחוזה לטורניר הבא בשל הבעיות הנוכחיות. באדוויזר היא ספונסרית של מונדיאלים מאז המונדיאל במקסיקו ב-1986.
בקטאר יש פיקוח הדוק על מכירות אלכוהול, והצריכה מורשית רק בתוך ברים ומסעדות. המדינה הסכימה להקל את החוקים עבור המונדיאל ואפשרה לבאדוויזר למכור בירה במקומות מוגדרים ובשעות מוגדרות. אולם ברגע האחרון חזרו בהן הרשויות מההסכמות ואסרו על מכירת משקאות אלכוהוליים גם באצטדיונים. עם זאת, ניתן לרכוש את משקה באד זירו שאינו כולל אלכוהול.