סגור
חברת תעופה קתאי פסיפיק קת'אי פסיפיק הונג קונג
מטוס קת'אי פסיפיק. "כל אחד מהמטוסים עובר בדיקות מקיפות" (צילום: Charly Triballeau/AFP)

בואינג לא לבד: קת'אי פסיפיק ביטלה 70 טיסות בגלל כשל מנוע במטוס איירבוס

חברת התעופה מהונג קונג הודיעה אמש כי בכוונתה לערוך בדיקות ב-48 מטוסי 350A של איירבוס, בעקבות כשל במנוע בטיסה לשוויץ. ביממה האחרונה בוטלו כבר עשרות טיסות, וקת'אי הודיעה כי השיבושים צפויים לפחות עד יום שבת

חברת התעופה קת'אי פסיפיק מהונג קונג ביטלה עשרות טיסות, לאחר שהחליטה לבצע בדיקות בצי מטוסי 350A של איירבוס בעקבות גילוי כשלים במנוע בטיסה לשוויץ. בהצהרה שפרסמה החברה אמש (ב') מסרה כי בכוונתה לערוך בדיקות ב-48 מטוסים, וכי צפויים שינויים בשל כך בלוח הטיסות, בין השאר בשל ההערכה כי חלק מהמטוסים יקורקעו.
ביממה האחרונה בוטלו כבר קרוב ל-70 טיסות, כולל בנתיבים לסידני, סינגפור, בנקוק, טוקיו, סיאול וטייפי. בחברה הודיעו כי השיבושים צפויים להימשך לפחות עד יום שבת. "הבטיחות של הנוסעים והעובדים שלנו מנחה כל החלטה שאנחנו מקבלים", מסרו בהצהרה."אנחנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ומעריכים את הסבלנות וההבנה של הלקוחות".
ההחלטה לבצע את הבדיקות התקבלה לאחר שבחברה זיהו "כשלים ברכיב של המנוע" בטיסה לציריך, שנאלצה בשל כך לשוב להונג קונג. הרכיב "היה הראשון מסוגו שחווה כשל על מטוס 350A בכל העולם", נמסר בהצהרה. עם זאת, בקת'אי פסיפיק לא פרטו מהו הרכיב הבעייתי. עוד הוסיפו כי ליתר ביטחון הוחלט לבדוק את כל צי המטוסים. "זיהינו מספר רכיבים דומים שצריך להחליף, וחלקי החילוף הוזמנו כך שעבודות התיקון יצאו לדרך". לפי דיווח ב-BBC, נמצאו בינתיים 15 מטוסים עם הרכיב הבעייתי.
"כל אחד מהמטוסים עובר בדיקות מקיפות", מסר קיית' בראון, מנהל צוות המהנדסים של החברה. "לאחר השלמת הבדיקה, כל מטוס שיאושר יוכל לחזור לפעילות, בעוד שהמטוסים שבהם יתגלו בעיות טכניות יקורקעו לצרכי עבודות תיקון ותחזוקה".
מאיירבוס נמסר בתגובה כי הם מודעים למצב ונמצאים בקשר עם רולס רויס – יצרנית המנועים במטוסים – וכן עם קת'אי פסיפיק. המניות של רולס רויס נסחרו הבוקר בירידות של 6.5% במסחר בלונדון, הביצועים היומיים הגרועים ביותר של החברה מזה למעלה משנה. מניית איירבוס ירדה ב-1.6%.
סוכנות בטיחות התעופה של האיחוד האירופי התייחסה גם כן למצב, והודיעה כי היא "עוקבת אחר כל מידע המגיע מהחקירה הטכנית ונקבל החלטות כנדרש". חברות תעופה נוספות שמפעילות את המטוסים הללו כוללות את בריטיש איירוויז, וירג'ין אטלנטיק, קטאר איירוויז, סינגפור איירליינס וג'פן איירליינס.