סגור
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן באתר פגיעת סופת ההוריקן לין
הנשיא ביידן באתר פגיעת הלין. פיצוי רק לנזקי רוח (צילום: Mandel NGAN / AFP)

באזורים שהסופה הלין פגעה קשות, רק כ־1% מהבתים מבוטחים

בשוק האמריקאי, פוליסות ביטוח נגד שיטפונות מונפקות בנפרד מביטוח הבית הרגיל, שמכסה בדרך כלל נזקי רוח מהוריקנים, אבל לא את הנזקים שגורמים השיטפונות הנלווים

שתי סופות ההוריקן שפגעו בארצות הברית בשבועיים האחרונים — הלין ומילטון — גרמו לנזקים כבדים לרכוש, אך לא כל בעלי הבתים זכאים לקבל פיצוי מחברות הביטוח.
בשוק האמריקאי, פוליסות ביטוח נגד שיטפונות מונפקות בנפרד מביטוח הבית הרגיל, שמכסה בדרך כלל נזקי רוח מהוריקנים, אבל לא את הנזקים שגורמים השיטפונות הנלווים. בעלי בתים נדרשים לרכוש ביטוח שיטפונות בנפרד, אם הם רוצים לזכות בהגנה מלאה. עובדה נוספת הפועלת לרעת בעלי הבתים, היא נטישה של חברות ביטוח היוצאות מאזורים מועדים לפורענות.
באזורים מסוימים שבהם פגע הוריקן הלין בדרגה הקשה ביותר, פחות מ־1% מהבתים היו מכוסים בביטוח שיטפונות. כך למשל, במחוז בנקומב בצפון קרוליינה, שם שוכנת אשוויל שנפגעה באורח קשה, רק ל־0.9% מהבתים היה ביטוח שיטפונות — כך לפי נתוני המכון למידע על ביטוחים. בפלורידה, שם היכה הוריקן מילטון בשבוע שעבר אחרי שחלקים מהמדינה נפגעו גם מהלין, היקף התושבים עם ביטוח השיטפונות גדול יותר. בה בעת, עדיין מדובר במיעוט מבעלי הבתים — 23% בלבד במחוז סראסוטה שנפגע באורח קשה.
לפי נתוני סוכנות ניהול מצבי החירום הפדרלית (Fema), מים בגובה 2.5 ס"מ המציפים בית עלולים לגרום לנזק בהיקף של 25 אלף דולר. בעוד 99% מהמחוזות בארצות הברית נפגעו משיטפונות מאז 1996, רק לכ־6% מהבתים יש פוליסות ביטוח מתאימות.