סגור

לא על הרשת לבדה: פתיחת החנויות הזניקה את מכירות נקסט ב-21%

קמעונאית האופנה הבריטית המפעילה 500 סניפים וחנות מקוונת, ורכשה 44% מקמעונאית בגדי הריון ותינוקות האהובה על קייט מידלטון, חוזה עלייה של 3.3% ברווח השנתי לפני מס ל-1.1 מיליארד דולר

קמעונאית הבגדים הבריטית נקסט שמרה על תחזית הרווח לשנה כולה לאחר שדיווחה על עלייה של 21.3% במכירות ברבעון הראשון לעומת השנה שעברה, אז מרבית החנויות היו סגורות בשל סגרי קורונה.

נקסט, המפעילה בסביבות 500 סניפים וחנות מקוונת, שמרה על תחזית רווח לפני מס בגובה 850 מיליון פאונד (1.1 מיליארד דולר) עבור השנה הפיסקאלית 2022-2023 - עלייה של 3.3% לעומת השנה הקודמת.
לפי הודעת החברה, עבור 13 השבועות שהסתיימו באפריל, המכירות בחנויות זינקו ב-285% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אולם, מכיוון שהחנויות הפיזיות היו פתוחות השנה, המכירות המקוונות נפלו ב-11% לעומת השנה, שעברה אז הצרכנים נאלצו לבצע קניות מקוונות כדי לפצות על סגירת החנויות.

1 צפייה בגלריה
חנות נקסט Next אופנה בריטניה
חנות נקסט Next אופנה בריטניה
חנות של נקסט בבריטניה
(צילום: shoplincoln)

בחברה התייחסו גם לאינפלציה, שטיפסה בבריטניה לרמתה הגבוהה ביותר מאז שלהי שנות ה-50, ופוגעת בכוח הקנייה של משקי הבית, ולכן התחזית היא כי בין הרבעון השני לרביעי העלייה במכירות תואט ל-0.8%.
עוד דיווחה החברה כי ביצעה השנה רכישה חוזרת של מניות בשווי 107.5 מיליון פאונד והוציאה 20 מיליון פאונד על רכישת אחזקות מיעוט בחברות, ביניהן קמעונאית בגדי התינוקות וההיריון הבריטית JoJo Maman BéBé, שבה רכשה בחודש שעבר אחזקה של 44%. באותו הזמן הודיעו בנקסט כי בכוונתם לבצע השקעה של 16.3 מיליון פאונד במותג הנחשב אהוב על קייט מידלטון.