סגור
לארי אליסון יו"ר אורקל
לארי אליסון יו"ר אורקל (בלומברג)

נושף בעורף: לארי אליסון עקף לרגע את ג'ף בזוס - והפך לאדם השני בעושרו בעולם

השבוע הטוב ביותר של אורקל בשוק המניות מאז 2021 העלה את שווי הונו של יו"ר החברה לארי אליסון, שעקף לזמן קצר את מייסד אמזון ג'ף בזוס 

השבוע הטוב ביותר של אורקל בשוק המניות מאז 2021 הגדיל את שווי הונו של יו"ר החברה, לארי אליסון, שעקף היום (ו') לזמן קצר את מייסד אמזון ג'ף בזוס והפך לאדם השני בעושרו בעולם.
שווי הונו של אליסון הגיע ל-208.4 מיליארד דולר זמן קצר לאחר פתיחת המסחר, ואז ירד ל-199 מיליארד דולר, על פי רשימת המיליארדרים של פורבס.
בזוס, שהחזיק בתואר האדם השני בעושרו בעולם לסירוגין במשך השנים, שווה כעת 205 מיליארד דולר. רק מנכ"ל טסלה אלון מאסק נמצא כרגע מעליו עם שווי של 252 מיליארד דולר.
מניות אורקל עלו ביותר מ-1% את תחזית ההכנסות שלה לשנה הבאה והציגה תחזית אופטימית עד 2029. החברה פרסמה את נתוני ההכנסות העתידיים בכנס CloudWorld השנתי שלה בלאס וגאס.
מניית אורקל זינקה ב-11% ביום שלישי לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות רבעוניות שעלו על הציפיות. מניית אורקל הגיעה לשיאים חדשים ועלתה עד כה השנה בכ-56%. החברה בלטה בין ענקיות הטכנולוגיה עם שווי שוק גבוה והקדימה אותה בביצועיה בשוק רק יצרנית השבבים אנבידיה שזינקה השנה ב-139%.
אליסון, שייסד את אורקל ב-1977, היה המרוויח הגדול ביותר מהבום. הוא מחזיק בכ-40% ממניות החברה, מה שהופך לבעל המניות הגדול ביותר בחברה. התחייה של אורקל בשנים האחרונות נובעת מהשיפור במעמדה בתחום תשתיות הענן והאימוץ הגובר של מסדי הנתונים בענן שלה.
בזוס, בן ה-60, ואליסון בן ה-80, מתחרים על התואר האדם השני בעושרו בעולם שלושה ימים לאחר שהחברות שלהם הכריזו על שותפות חדשה. ביום שני הודיעה אורקל כי תוכנת מסד הנתונים שלה תהיה זמינה ללקוחות AWS לשימוש על גבי חומרת אורקל הממוקמת בתוך מרכזי הנתונים של אמזון.
במהלך השנה האחרונה, אורקל יצרה שותפויות דומות גם עם מיקרוסופט וגוגל. אליסון אמר לאנליסטים בשיחת הוועידה על התוצאות הכספיות השבוע כי אורקל נמצאת כעת בעמדה מצוינת בענן ובמרכזי נתונים מסורתיים.