סגור
דונלד טראמפ ב עצרת בחירות ב פנסילבניה 9.10.24
דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה, אתמול (צילום: AP Photo/Matt Slocum)

בשורה לאזרחים אמריקאים? טראמפ מבטיח להפחית את נטל המס על מי שגר מחוץ לארה"ב

לפי הערכות, כ-9 מיליון אמריקאים מתגוררים או משרתים מחוץ למדינה - וחייבים כיום במס הכנסה הן בארה"ב והן במקום מגוריהם, אלא אם יש למדינתם אמנת מס עם ארה"ב, כמו בישראל למשל, ואז ניתן לקזז את המיסוי הכפול

דונלד טראמפ יצא בהבטחת בחירות חדשה, הפעם בניסיון לחזר אחר האמריקאים שגרים מחוץ למדינה. הנשיא לשעבר ומועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות אמר כי בכוונתו להוריד את נטל המס המוטל על אזרחים אמריקאיים המתגוררים במדינות אחרות, כך דיווחו בוול סטריט ג'ורנל.
לפי מערכת המס האמריקאית, אזרחים חייבים לשלם מס על כלל ההכנסה שלהם, לא משנה היכן היא נוצרה או היכן הם מתגוררים. ארה"ב היא הכלכלה הגדולה היחידה שבה חל חוק מסוג זה, שכן במרבית המדינות האחרות המס תלוי במקום בו האזרחים מתגוררים. פירוש הדבר כי אמריקאי המתגורר במדינה זרה נדרש לשלם מס הכנסה הן בארץ והן בארה"ב. כיום הדרך היחידה להימנע מתשלום המסים גם בארה"ב היא לוותר על האזרחות. במדינות מסוימות, ביניהן ישראל, קיימת אמנה למניעת מיסוי כפול, המאפשרת לקזז את המסים המשולמים במדינה בה גרים מול חובות המס בארה"ב.
יש לציין, כי רוב האזרחים האמריקאים המתגוררים בישראל אינם נדרשים לשלם מס נוסף בארה"ב, בשל האמנה המונעת כפל מס, אבל כולם צריכים לדווח על ההכנסות שלהם. מי שלא מדווח על הכנסותיו מסתכן בקנס כבד.
"אני תומך בסיום המיסוי הכפול על אמריקאים החיים בחו"ל", אמר טראמפ בהצהרה. "אמריקה תחילה, ביחד. תירשמו להצביע והצביעו לרפובליקנים. נחזיר את אמריקה לגדולתה".
ביטול המס הזה מצטרף לרפורמות נוספות שטראמפ מתכוון לבצע במערכת המס אם יזכה בבחירות ב-5 בנובמבר, ביניהן ביטול מס על טיפים ועל שכר של שעות נוספות. עם זאת, טראמפ לא פירט בהצהרה למה בדיוק הכוונה שלו או כיצד הוא מתכנן ליישם אותה.
לפי הערכות משרד החוץ האמריקאי, כ-9 מיליון אמריקאים מתגוררים או משרתים מחוץ למדינה - מתוכם כמה מאות אלפים הם אזרחים אמריקאית המתגוררים בישראל באופן קבוע או זמני.
"חברינו האמריקאים המתגוררים מחוץ לארץ, הקול שלכם חשוב מאי פעם", הוסיף טראמפ. הקרב בין טראמפ לקמלה האריס צמוד ביותר, כך שהמועמדים נאבקים על כל קול. בבחירות הקודמות ב-2020 הצביעו יותר מ-900 אלף תושבים מחוץ לארה"ב.