דייהטסו רימתה במבחני בטיחות - ותעצור את כל משלוחי הרכב
דייהטסו רימתה במבחני בטיחות - ותעצור את כל משלוחי הרכב
בדיקת בטיחות שנערכה באפריל גילתה בעיות בכ-64 דגמים, כולל 22 דגמים שנמכרו תחת המותג טויוטה. דייהטסו מצידה טוענת כי מדובר בבדיקות שבוצעו באופן שגוי שעליהן היא דיווחה לסוכנויות, ובמקביל עצרה את כל משלוחי הרכב ביפן ומחוצה לה
דייהטסו תעצור את משלוחי כלי הרכב ביפן והן מעבר לים, כך נמסר היום (ד'), לאחר בדיקת בטיחות שגילתה בעיות בכ-64 דגמים, כולל 22 דגמים שנמכרו תחת המותג טויוטה.
פאנל בלתי תלוי חקר את דייהטסו, לאחר שבאפריל בוצעו מבחני בטיחות ל-88 אלף מכוניות קטנות, שרובן נמכרו תחת המותג טויוטה. הגילויים האחרונים מצביעים על כך שהיקף השערורייה גדול בהרבה ממה שחשבו בעבר, ועלול להכתים את מוניטין האיכות והבטיחות של יצרניות הרכב.
טויוטה הצהירה, כי "דרושה רפורמה יסודית" שתחייה מחדש את דייהטסו כחברה. "זוהי משימה משמעותית שאי אפשר לבצע בין לילה", נכתב. "הדבר ידרוש לא רק סקירה של ההנהלה והפעילות העסקית, אלא גם סקירה של הארגון והמבנה שלו". על פי ממצאי החקירה, יצרנית הרכב, המייצרת מכוניות קטנות, רימתה במבחני בטיחות של כמעט כל הדגמים שהיא מייצרת היום וכן כמה מכוניות שהיא ייצרה בעבר, כך דיווח בעבר העיתון היפני Asahi.
לאחר דיווח על חושפי שחיתויות באפריל, אמרה דייהטסו כי היא גילתה בדיקות שבוצעו באופן שגוי וטענה כי היא דיווחה על כך לסוכנויות רגולטוריות ועצרה את המשלוח של הדגמים הרלוונטיים. חודש לאחר מכן אמרה דייהטסו שהיא הפסיקה את מכירות הרכב החשמלי ההיברידי טויוטה רייז ודגם רוקי שלה, לאחר שגם בשני דגמים אלו נמצאו בעיות בבדיקות. על פי נתוני טויוטה, ייצרה דייהטסו במהלך 10 החודשים הראשונים של השנה 1.1 מיליון כלי רכב. באותה תקופה היא מכרה כ-660 אלף כלי רכב, כ-7% ממכירות טויוטה.