סגור
אניית קרוז Villa Vie Odyssey מפליגה מנמל בלפסט
אניית הקרוזים Villa Vie Odyssey מפליגה מנמל בלפסט (צילום: PA Images via Reuters)

אחרי עיכוב של חצי שנה: הקרוז ללא הגבלה יצא לדרכו מבלפסט

הספינה Villa Vie Odyssey, שהיתה אמורה להפליג כבר ב-30 במאי, תשוט מסביב לעולם ללא הפסקה. חברת השייט הציעה אפשרות לרכוש חדר על הספינה לכל תקופת חייה, והנוסעים יוכלו לשהות בה ללא הגבלה

אחרי עיכוב של ארבעה חודשים ספינת השייט Villa Vie Odyssey יצאה בשעה טובה השבוע לדרך למסע מסביב לעולם שיימשך 3.5 שנים. הספינה, שהיתה אמורה לצאת לדרך כבר ב-30 במאי, יצאה מבלפסט בצפון אירלנד, שם עגנה בחודשים האחרונים. "אנחנו נרגשים וחשים הקלה", אמרה ל-CNN אחת הנוסעות לינט קאנן. "כולם פה רק מחייכים".
הספינה, בבעלות חברת הקרוזים האמריקאית וילה ויה רזידנס, הציעה את ההזדמנות לטייל בעולם על סיפונה. קאנן ובן זוגה יוהאן בודין שילמו 100 אלף דולר עבור החדר שלהם, שיישאר בבעלותם לכל תקופת חייה של הספינה, שמוערכת ב-15 שנים. בנוסף הם ישלמו תשלום חודשי של 3,500 דולר לשהות על הסיפון. המחירים משתנים בהתאם לסוגי החדרים ולגורמים נוספים. ניתן גם לשכור תא לתקופה של 35 עד 120 יום.
הספינה יצאה לדרך ביום שני בלילה, אך ביום הראשון עדיין שטה מול חופי בלפסט עד לקבלת האישורים המינהליים האחרונים. לדברי נשיא החברה מייק פטרסון, העיכוב ביציאה לדרך הוא תוצאה של הליך קבלת מסמכים ארוך מהרגיל. לדבריו, על אף שהספינה נבנתה ב-1993 היא נדרשה לעמוד בתקנות של כלי שייט חדש. כמו כן, לאחר עגינת הספינה בבלפסט התגלו תקלות בהגה ובתיבת ההילוכים.
בשל העיכובים נאלצו 125 הנוסעים להמתין מאז מאי. חלקם טסו חזרה הביתה אך הרוב נשארו לישון במלונות ובדירות שכורות בעיר. "בששת החודשים הללו הזדקנתי ב-15 שנים ואני מרגיש כאילו ילדתי תינוק", אמר פטרסון.