סגור
אנרגיה מתחדשת סולרי קליפורניה
פאנלים סולאריים בקליפורניה (צילום: Bing Guan/Reuters)

ארה"ב: ציוד אנרגיה סולארית במאות מיליוני דולרים מעוכב בנמלים - בגלל חרם על סין

חוק חדש אוסר על יבוא לארה"ב של מוצרים מאזור שינג'יאנג בסין, בשל יחסה של הממשלה למיעוט האויגורי; מאז יוני המכס האמריקאי החרים 1,053 משלוחים של ציוד הקשור לאנרגיה סולארית

מעל 1,000 משלוחים של ציוד בתחום האנרגיה הסולארית בשווי מאות מיליוני דולרים הצטברו מאז יוני בנמלים בארה"ב, זאת בשל חוק חדש שאוסר על יבוא מאזור שינג'יאנג בסין בגלל חשד לעבודה בכפייה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
ההיקף של ההחרמות, שעד כה לא דווח, מצביע על כך שמדיניות שנועדה להגביר את הלחץ על הממשלה הסינית בשל יחסה למיעוט האויגורי במחוז טומנת בחובה את הסיכון להאט את מאמצי ממשל ביידן להפסיק את פליטות הפחמן בתעשיית החשמל האמרקאית ולהילחם בשינויי אקלים.
לפי הדיווח, בין ה-21 ביוני, אז נכנס לתוקף החוק להגנה מפני עבודה בכפייה של האויגורים ועד ה-25 באוקטובר, המכס האמריקאי החרים 1,053 משלוחים של ציוד הקשור לאנרגיה סולארית. כל המשלוחים עדיין מוחזקים ולא שוחררו.
במשרדי המכס אמנם לא פירטו לגבי זהות היצרנים או כמות הציוד, אך לפי 3 אנשים המעורים בנושא, הציוד המוחרם כולל פאנלים ותאי פולי סיליקון המיוצרים על ידי שלושה יצרנים סינים מובילים: לונגי גרין אנרג'י טכנולוג'י, טרינה סולאר וג'ינקוסולאר הולדינגס. שלוש החברות הללו ביחד מהוות שליש מאספקת הפאנלים בארה"ב. אך החברות עצרו כעת משלוחים חדשים למדינה בשל החשש להחרמות נוספות.
בסין מכחישים את ההאשמות סביב מחנות העבודה לאויגורים. "הצד האמריקאי צריך להפסיק באופן מיידי את הדיכוי הלא סביר של חברות הפוטואלקטריות הסיניות ולשחרר במהירות האפשרית את רכיבים הפאנלים שהוחרמו", מסר דובר משרד החוץ הסיני.
התקנות פאנלים סולאריים בארה"ב ירדו ב-23% ברבעון השלישי של השנה, ופרויקטים רבים נדחים בעיקר בשל הקושי בהשגת פאנלים, כך לפי התאחדות האנרגיה הנקייה האמריקאית (ACP).