ילדים מעדיפים לצפות ביוטיוב מאשר בנטפליקס: הבעיה של ענקיות הסטרימינג
ילדים מעדיפים לצפות ביוטיוב מאשר בנטפליקס: הבעיה של ענקיות הסטרימינג
ענקיות הסטרימינג משקיעות סכומי ענק על הפקת תכנים מקוריים, אך למרות זאת בחזית הילדים הן משתרכות אחרי יוטיוב, ורק 21% מהצופים בנטפליקס בספטמבר היו ילדים בני שנתיים עד 11. הנתונים מהווים נורת אזהרה לענקיות הסטרימינג שכן ילדים מונעים הרבה פעמים מהוריהם לנטוש את המנוי
ענקיות סטרימינג כמו נטפליקס משקיעות סכומים גדולים על הפקת תכנים מקוריים, אך למרות זאת בחזית הילדים הן ממשיכות להשתרך אחרי יוטיוב. בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי לפי נתוני הצפייה בנטפליקס שאספו בנילסן, צופים בגילי שנתיים עד 11 ייצגו 21% מכלל הצופים בנטפליקס בספטמבר. ירידה לעומת שיעור של 25% שנרשם בספטמבר 2021. לעומת זאת, ביוטיוב ממשיכים להרחיב את מאגר הצופים הצעירים שלהם, ושיעור בני 9-11 עלה בתקופה המדוברת מ-29.4% ל-33%. לדעת המומחים, ההצלחה הזו של הפלטפורמה בקרב הילדים קשורה במידה רבה למגוון של סרטונים ותוכניות קצרות שמוצעות.
בעקבות זאת, שירותי הסטרימינג הגדולים החלו לשנות את הגישה שלהם כלפי תכנים לילדים, ובמקרים רבים הם אפילו מאפשרים להעלות קודם את התכנים ביוטיוב ורובלוקס. עם זאת, הקושי במשיכת צופים צעירים גרם גם לקיצוץ בתכנים המופקים. שמונה שירותי הסטרימינג הגדולים בארה"ב, ביניהם נטפליקס, מקס ואמזון פריים הוסיפו בששת החודשים הראשונים של השנה 53 תכנים מקוריים המיועדים לילדים ולמשפחות, ירידה מ-135 במחצית הראשונה של 2022.
הדוגמה הבולטת ביותר לשינוי הגישה של חברות הסטרימינג היא סדרת האנימציה של שירי ילדים קוקומלון, שנחשבת לאחת הפופולריות ביותר בנטפליקס. על פי נתונים שפורסמו לאחרונה, במחצית הראשונה של 2023 המשתמשים צפו בשש העונות של קוקומלון שהועלו לנטפליקס במשך 601 מיליון שעות מצטברות. כלומר, יותר משעות הצפייה בכל ארבע העונות של "דברים מוזרים" (Stranger Things). כדי להשיג את הזכויות לקוקומלון הסכימו בנטפליקס להשאיר את התכנים זמינים גם ביוטיוב, שם החלה. בחודש שעבר אף אפשרו בנטפליקס להעלות ליוטיוב את סדרת הספין אוף CoComelon Lane חודש לפני שהתכנים הגיעו לפלטפורמה. בדומה, Unicorn Academy עלתה לרובולוקס בספטמבר ורק חודשיים לאחר מכן הועלתה גם לנטפליקס.
הסיבה לפשרות הללו מצד חברות הסטרימינג היא שילדים נחשבים לקבוצה דמוגרפית מבוקשת עבור שירותי הסטרימינג, מכיוון שלרוב ביכולתם לגרום למשפחות להישאר כמנויים. לראיה, טום אסהיים, לשעבר נשיא חטיבת הילדים והנוער בוור ברדרס, אמר כי משפחות עם ילדים ביטלו את המנוי בשיעור נמוך מאשר משקי בית בלי ילדים אם עם ילדים גדולים. "כל הנתונים הראו שמשקי בית עם ילדים צופים יותר ובעלי סבירות נמוכה לבטל את המנוי", סיכם. תוכניות ילדים קל גם לשווק במדינות אחרות, זאת מכיוון שהעלילות לרוב כלליות ואוניברסליות וקל לדובב אנימציה לשפות אחרות.