סגור
הסיטי של לונדון חדש
הסיטי של לונדון. "מעולם לא הייתה כמות כסף כה גדולה המחכה להזדמנויות השקעה" (צילום: Diego Delso)

דו"ח: בריטניה צריכה השקעות של טריליון פאונד בעשור כדי לעמוד ביעד הצמיחה

לפי דו"ח של ארגון "שווקי ההון של המחר", כדי לעמוד ביעד צמיחה שנתית של 3% על בריטניה יהיה למשוך השקעות בסך 100 מיליארד פאונד בשנה שיתפרסו על פני מספר מגזרים, בהם דיור, אנרגיה ומים


בריטניה זקוקה להשקעות בהיקף של טריליון פאונד בעשור הקרוב כדי לעמוד ביעדי הצמיחה שלה, כך על פי כוח המשימה של City.
על פי הדו"ח של ארגון "שווקי ההון של המחר", שבראשו עומד סיר נייג'ל ווילסון, כדי לעמוד ביעד צמיחה שנתית של 3% על בריטניה יהיה למשוך השקעות בסך 100 מיליארד פאונד בשנה שיתפרסו על פני מספר מגזרים. אלה כוללות השקעה של 30-20 מיליארד פאונד במגזר הדיור, 50 מיליארד במגזר האנרגיה, ו-8 מיליארד במגזר המים. בנוסף יהיה צורך בהשקעה של 30-20 מיליארד פאונד בחברות צומחות שנמצאות מעבר לשלב הסטארט-אפ, הזקוקות למימון יציב כדי להתרחב.
על פי הדו"ח, האתגר הוא "להפוך את בריטניה לשוק אטרקטיבי להשקעות". בעוד שכיום קיימות יוזמות שונות שמטרתן הגדלת ההשקעות בחברות ותשתיות בריטיות, הדו"ח מדגיש את צורך הממשלה להציע הזדמנויות השקעה ותמריצים למשקיעים. "יש לאזן את המגרש הגלובלי", לדברי הדו"ח. "מעולם לא הייתה כמות כסף כה גדולה המחכה להזדמנויות השקעה", לדברי ווילסון. "מאגרי ההון האלה כוללים הון מקומי וגלובלי, כמו קרנות שפע סוברניות והשקעות קמעונאיות. בנוסף בריטניה בת מזל בכך שיש לה 6 טריליון פאונד של הון ארוך טווח בתעשיות הפנסיה והביטוח שלה. במילים אחרות, יש בידיה מספיק הון כדי לצמוח".
הדו"ח של ווילסון מדגיש שעל בריטניה לעודד תרבות שבה צרכנים יום יומיים מעדיפים לקחת סיכונים ולהשקיע בחברות בריטיות, מאשר לתת לכספם לצבור אבק בחשבונות עו"ש. הדוח הופק עבור כוח המשימה של תעשיית שווקי ההון של בריטניה (TMIC), שבראשו עומדת ג'וליה הוגט, מנכ"לית בורסת לונדון. "יש לנו בבריטניה בסיס מצוין לבנות עליו, עם אוניברסיטאות בעלת שם עולמי ומגזר פיננסי בעל מוניטין. אך יש לנצל את ההזדמנויות", היא אמרה.