סגור
אסוס אופנה
אסוס. המכירות יהיו נמוכות מהתחזית (צילום: A08 / Shutterstock)

עד כאן: אסוס תתחיל לחייב לקוחות בבריטניה שמחזירים יותר מדי

ענקית האופנה המקוונת הודיעה בסוף השבוע ללקוחות שהוגדרו על ידה כבעלי "שיעור החזרות גבוה ותדיר" כי יידרשו לשלם 3.95 פאונד על החזרות אם יישארו בידיהם מכל הזמנה פריטים בשווי כולל של פחות מ-40 פאונד. הלקוחות זועמים על ההחלטה שכבר בתוקף בצרפת, גרמניה וארה"ב

אסוס פתחה בקמפיין נגד מחזירים סדרתיים: קמעונאית האופנה המקוונת הכעיסה את הלקוחות לאחר ששינתה את מדיניות ההחזרה שלה, כך שעבור חלק מהפריטים ייגבה תשלום. ב-BBC דיווחו כי החברה שלחה בסוף השבוע מייל ללקוחות שהוגדרו על ידה כבעלי "שיעור החזרה גבוה ותדיר", ובו הסבירה את המדיניות החדשה, לפיה אם לאחר ההחזרות יישארו בידיהם פריטים מתוך ההזמנה בשווי של פחות מ-40 פאונד, ייגבה מהם תשלום של 3.95 פאונד על ההחזרה. עם זאת, בחברה לא פירטו מה נחשב בעיניהם כשיעור החזרה גבוה עבור לקוח.
"אנחנו מבצעים את השינוי כדי שנוכל להמשך ולהציע החזרים בחינם לכל הלקוחות שלנו", נמסר מהחברה בתגובה. "עבור קבוצה קטנה של לקוחות בבריטניה עם שיעור החזרה גבוה ותדיר, שהרגלי הקניות שלהם לא מאפשרים להמשיך ולהציע להם באופן גורף החזרות בחינם, אנחנו מאפשרים להמשיך וליהנות מהחזרות בחינם רק אם הם שומרים על פריטים בשווי של 40 פאונד ויותר מכל הזמנה".
בכך מצטרפים הלקוחות בבריטניה למדיניות שאומצה מוקדם יותר השנה בצרפת, גרמניה וארה"ב. אך בינתיים נראה שהבריטים לא מרוצים בכלל מההגבלה. "כל הרעיון בקניות מקוונות הוא שיש סיכון כי לא מודדים ולכן אפשר לקבל זיכוי אם לא מרוצים", אמרה סוואדה בת 22 מלונדון, המחשיבה עצמה לקוחה קבועה של אסוס. היא הוסיפה כי השינוי הזה יפגע בנכונות שלה להמשיך ולרכוש באתר. "נכון ש-3.95 פאונד הוא לא סכום גבוה, אבל זה יכול להצטבר לאורך השנה וזה בזבוז של כסף".
סוואדה ולקוחות נוספים טענו כי הסיבה לשיעור ההחזרות הגבוה היא שהמידות באסוס לא אחידות והאיכות משתנה. "ההחזרות הרבות הן בגלל שחצי מהמלאי שלכם לא יושב טוב ובאיכות גרועה", כתבה ב-X לקוחה נוספת בשם שרלוט. "אני אקח את הכסף שלי למקום אחר".
בשנה שעברה ניסתה ענקית האופנה המהירה H&M להחיל מדיניות דומה על החזרות, לפיה יגבה תשלום של 1.99 פאונד על החזרה של פריטים שנקנו דרך האינטרנט. אך בסופו של דבר החברה נסוגה מהתוכנית בשל הביקורת הציבורית.
ההחלטה על שינוי המדיניות באסוס התפרסמה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה החברה כי התחזית למכירות השנתיות תהיה "נמוכה במעט" מהתחזית הקודמת, שדיברה על ירידה של 15%.
בתוך כך, ביום חמישי הודיעה אסוס כי היא מוכרת את החזקתה במותגי טופשופ וטופמן לטייקון הקמעונאות הדני אנדרס הולך פובלסן תמורת 135 מיליון פאונד. הקמעונאית המקוונת רכשה את המותגים וכן את מיס סלפרידג' ואת HIIT ב-2021 עבור 265 מיליון פאונד לאחר קריסת אימפריית הקמעונאות של סר פיליפ גרין. בעקבות המכירה נסגרו הסניפים הפיזיים של המותגים, שהחלו להימכר רק בצורה מקוונת. בפייננשל טיימס דיווחו כי אסוס מכרה לפובלסן החזקה של 75% בשני המותגים, זאת כחלק ממיזם משותף עם הרטלנד, חברת ההחזקות שבבעלות משפחת פובלסן, שמחזיקה באופן עקיף ב-28% מאסוס.