סגור
איקאה יד שנייה
איקאה יד שנייה (צילום: Ikea)

יד שנייה מאיקאה: הענקית השבדית משיקה פלטפורמה למכירת רהיטים משומשים

המיזם הושק במדריד ובאוסלו, ובשנה הבאה יתרחב לשווקים נוספים. המוכרים יוכלו לבחור אם לקבל כסף או שובר לרכישה באיקאה בהנחה של 15%. "אם הרבה אנשים ישתמשו בפלטפורמה כדי לקבל הנחה באיקאה, זו דרך טובה להתחבר מחדש ללקוחות"

איקאה נכנסת לשוק היד שנייה, ומשיקה פלטפורמה למכירת רהיטים משומשים, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס. המיזם שנקרא Ikea Preowned התחיל במדריד ובאוסלו, ועל פי התכנון החל מהשנה הבאה יתרחב לשווקים נוספים ברחבי העולם. "זה חלום שאנחנו עובדים עליו כבר תקופה", אמר ג'ספר ברודין, מנכ"ל אינגקה, המפעילה הראשית של חנויות איקאה. "אנחנו נמצאים במקום שמאפשר לנו לעשות דברים מתקדמים ושווים יותר. יש בחברה ביטחון רב בכל הקשור לתחום הדיגיטל".
באמצעות המיזם החדש תתחרה איקאה ישירות בענקיות מסחר מקוון כמו איביי וקרייג'ס ליסט. הפלטפורמה החדשה היא חלק משינוי אסטרטגיה שהחברה אימצה בשנים האחרונות, הכולל גם פתיחת חנויות קטנות יותר במרכזי ערים במקום חנויות ענק בשולי הערים וכן הצעת שירותי הרכבה. הפלטפורמה תאפשר ללקוחות למכור ישירות ללקוחות אחרים רהיטים משומשים של איקאה. ברודין מאמין כי לאיקאה נתח שוק גדול יותר בתחום היד 2 מאשר במכירות רהיטים חדשים.
הלקוחות יעלו לפלטפורמה את המוצר שהם מוכרים, כולל תמונות שצילמו ויקבעו מחיר. באיקאה ישתמשו במאגר מידע המבוסס על בינה מלאכותית כדי להוסיף תמונות קידום ומידות של המוצר. הקונה יאסוף את הרהיט ישירות מהמוכר, שיוכל לבחור אם לקבל כסף או שובר לאיקאה בהנחה של 15%. "אם הרבה אנשים ישתמשו בפלטפורמה כדי לקבל הנחה באיקאה, זו דרך טובה להתחבר מחדש ללקוחות", אמר ברודין. "אני מאוד סקרן ומאמין שיש פה היגיון עסקי".
מוצרים למכירה שכבר הועלו לפלטפורמה כוללים ספות ב-600 יורו, ארון ב-450 יורו ואף מחזיקי נייר טואלט המוצעים ב-4 יורו. הצעת המוצרים היא בחינם, אך ברודין ציין כי ייתכן שבהמשך ייגבה "תשלום סמלי".