סגור
לינדה סאן עוזרת לשעבר למושל ניו יורק
לינדה סאן. פעלה כסוכנת מטעם סין? (צילום: Corey Sipkin / AP)

חשד: עוזרת לשעבר של מושלת ניו יורק פעלה כסוכנת מטעם סין

העוזרת, לינדה סאן (41) ובעלה כריס, הו נעצרו אתמול וכפרו בהאשמות. לפי התביעה, סאן ניצלה את תפקידה כדי לקדם אינטרסים של הממשלה הסינית ושל המפלגה הקומוניסטית בסין. בתמורה לכך הרוויחה מיליוני דולרים במזומן ובמתנות כולל מנות ברווז איכותיות

עוזרת לשעבר של מושלת ניו יורק קאת'י הוקול מואשמת שפעלה כסוכנת מטעם סין, והרוויחה בתמורה לכך מיליוני דולרים במזומן ובמתנות כולל מנות ברווז איכותיות.
העוזרת, לינדה סאן (41) ובעלה כריס הו נעצרו אתמול (ג'), ובדיון בבית המשפט בברוקלין כפרו בהאשמות נגדם. התובעים מאשימים כי סאן ניצלה את תפקידה בממשל הניו יורקי כדי לקדם את האינטרסים של הממשלה הסינית ושל המפלגה הקומוניסטית בסין. כך, היא מואשמת שמנעה מנציגים של ממשלת טייוואן להיפגש עם בכירים, ועזרה לבכירים בממשל הסיני לבקר בארה"ב ולהיפגש עם בכירים בניו יורק.
ברויטרס דיווחו כי בתמורה הסינים ארגנו עבור הו, שעובד גם בסין, עסקאות בשווי מיליוני דולרים. התובעים מאשימים עוד כי סאן והו השתמשו בכסף שהרוויחו כדי לקנות מכונית פרארי רומא חדשה, ונכסים בלונג איילנד בשווי 3.5 מיליון דולר ובהונולולו בשווי של 2 מיליון דולר.
מתנות קצת פחות קונבנציונליות כללו מנות של ברווז נוסח פקינג שהכין עבור בני הזוג השף הפרטי של בכיר בממשלה הסינית וסופקו לבית של הוריה של סאן.
סאן עבדה במשרדים ממשלתיים במשך קרוב ל-15 שנים והחלה לעבוד עבור הוצ'ול בספטמבר 2021, כסגנית ראש הלשכה שלה. הדובר שלה מסר כי המושלת פיטרה את סאן במרץ 2023 לאחר שהובאו לידיעתה ראיות להתנהלות לא הולמת מצידה. עוד הוסיף כי היא דיווחה על מעשיה של סאן באופן מיידי לרשויות, וסייעה לרשויות אכיפת החוק בחקירתן,.
כתב האישום נגד סאן כולל שמונה אישומים, ביניהם קשירת קשר להלבנת הון, ואילו נגד הו הוגשו שלושה סעיפי אישום. סאן שוחררה בערבות של 1.5 מיליון דולר ובעלה בערבות של 500 אלף דולר. השימוע הבא בעניינם נקבע ל-25 בספטמבר. "כפי שניתן לצפות הלקוחה שלנו מוטרדת מהאישום נגדה", מסר עורך דינה, ג'ארד שאפר. משגרירות סין בוושינגטון לא התקבלה תגובה.