סגור
קניות אונליין אמזון איביי עלי אקספרס
ההוצאות בסייבר מאנדיי עלו למרות שיעור האינפלציה הגבוה (צילום: גטי)

הערכות: יום הקניות המקוונות סייבר מאנדיי שבר שיא מכירות

ההוצאות בארה"ב ביום הקניות המקוונות הגדול ביותר, טיפסו לשיא של 11.6 מיליארד דולר, עלייה של 8.5% לעומת שנה שעברה. זאת למרות הירידה בצריכה בשל שיעור האינפלציה הגבוה - שמגדיל את ההוצאות

ההוצאות בארה"ב ב"סייבר מאנדיי", יום הקניות המקוונות הגדול ביותר במדינה, טיפסו לשיא של 11.6 מיליארד דולר, כך לפי הערכות ראשוניות שפרסמה חברת אדובי אנליטקס. הנתון הגבוה מגיע על אף הירידה בחודשים האחרונים בצריכה הפרטית בשל שיעור האינפלציה הגבוה.
ההוצאות עלו לפי ההערכות ב-8.5% לעומת השנה שעברה אז הוציאו הצרכנים 10.7 מיליארד דולר, אף שחלק מהעלייה נובע ככל הנראה מהאינפלציה שטיפסה באוקטובר ל-7.7%.
"לא כולל האינפלציה, שמטפסת קרוב ל-10%, ההוצאות נותרו כמעט ללא שינוי, וזה לא רע בכלל", הגיב לסוכנות הידיעות רויטרס האנליסט ג'וזף פלדמן מחברת הייעוץ Telsey.
ביום שישי ב"בלאק פריידי" הוציאו המרכנים 9.12 מיליארד דולר במכירות המקוונות, עלייה של 2.3% מהשנה שעברה, כך לפי אדובי.
באדובי מודדים את המכירות המקוונות על ידי ניתוח הרכישות ב-85% מבין 100 הקמעונאיות המקוונות הגדולות בארה"ב. נתונים מעודכנים אמורים להתפרסם בהמשך היום.
"הקונים ממתינים עם הקניות לחגים מתוך ציפייה להנחות עמוקות יותר ופחות מתפתים לפריטים נוצצים", הגיבה קרול ספיקרמן, נשיאת חברת הייעוןץ לקמעונאות ספיקרמן.
ההנחות כללו הורדות מחירים בשיעורים דו ספרתיים כמעט על כל קטגוריות המכירה, כולל ביגוד, צעצועים וריהוט. כך למשל, בחנות המקוונת של טארגט הציעו הנחות של עד 40% על צעצועים וקישוטים לחג, בעוד שבאמזון הציעו הנחות של עד 60% על שעונים יוקרתיים ואקססוריז, ובוולמארט ובסט ביי הורידו את המחיר של מחשבים ניידים וטלוויזיות במאות דולרים.