סגור
טאפרוור פושטת רגל Tupperware
כלים של טאפרוור (צילום: Scott Olson | Getty)

חובות של יותר מ-700 מיליון דולר: טאפרוור הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל

במסגרת ההליך תבקש חברת כלי האחסון מבית המשפט לקבל אישור להתחיל במכירת העסק. בחברה ציינו כי בכוונתם להמשיך בפעילות גם לאורך ההליך

מותג כלי הבית האמריקאי טאפרוור הגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'אפטר 11), זאת על רקע הירידה המתמשכת במכירות.
במסגרת ההליך תבקש חברת כלי האחסון מבית המשפט לקבל אישור להתחיל במכירת העסק. עם זאת, בחברה ציינו כי בכוונתם להמשיך ולפעול לאורך הליך פשיטת הרגל.
בבלומברג דיווחו השבוע כי ההחלטה להכריז על פשיטת רגל התקבלה לאחר מו"מ מתמשך בין טאפרוור והמלווים שלה סביב אופן הניהול של חובות של יותר מ-700 מיליון דולר. המלווים אמנם הסכימו מוקדם יותר השנה להתגמש למול הפרות התנאים, אך מצבה של החברה המשיך להידרדר. טאפרוור נפגעה גם מעלייה במחירי החומרים הגולמיים ובעלויות השכר והשינוע, שנגסו בשולי הרווח שלה. באפריל אשתקד היא פרסמה אזהרת עסק חי וכן אזהרה נוספת השנה, וביוני האחרון החברה אף הודיעה על כוונתה לסגור את המפעל האחרון שנותר לה בארה"ב ולפטר קרוב ל-150 עובדים, זאת מתוך מטרה להעביר את הייצור למקסיקו.
במסגרת המאמצים להחיות את העסקים, הודח בשנה שעברה המנכ"ל מיגל פרננדז ביחד עם מספר חברי דירקטוריון. לורי אן גולדמן מונתה למנכ"לית במקומו. "מצבה הפיננסי של החברה הושפע משמעותית בשנים האחרונות מהסביבה המאקרו כלכלית המאתגרת", מסרה גולדמן בהצהרה.
החברה הוקמה ב-1946 על ידי הכימאי ארל טאפר, שפיתח את המוצרים. היא התרחבה והפכה לשם מוכר בכל בית בארה"ב הודות לשיטת המכירות שהתבססה על מסיבות שערכו המוכרות בבתים. לאורך קרוב ל-80 שנות פעילותה התבססה החברה בעיקר על מכירות ישירות, וב-2022 דיווחה כי יש לה יותר מ-300 אלף אנשי מכירות עצמאיים. היא נהנתה מצמיחה מחודשת בפופולריות במהלך הקורונה, הודות לעלייה בבישול הביתי בשל הסגרים, אך מאז הסרת ההגבלות המכירות נמצאות במגמת ירידה, שלא נבלמה על אף המאמצים של החברה למצב עצמה מחדש ולפנות לקהל צעיר יותר. מניית החברה נפלה השבע ביותר מ-50% לאחר הדיווח על פשיטת הרגל המתקרבת.
במרץ הודיעה החברה על עיכוב בפרסום הדו"חות הרבעוניים בשל בעיה חשבונאית. עבור הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר 2023, דיווחו בטאפרוור על ירידה של 14% בהכנסות לעומת שנה קודם לכן ל-259.6 מיליון דולר, והפסד של 55.8 מיליון דולר.
"המסיבה הסתיימה כבר די מזמן לטאפרוור", אמרה ל-BBC סוזאנה סטריטר מחברת Hargreaves Lansdown. "שינויים בהרגלי הצרכנים הוציאו את המיכלים של החברה מהאופנה. הצרכנים נגמלים מההתמכרות לפלסטיק ומחפשים דרכים ידידותיות יותר לסביבה לאחסן מזון".