הטרנד הטבעוני: נסטלה חושפת שרימפס מאצות ואפונה וביצים מסויה
הטרנד הטבעוני: נסטלה חושפת שרימפס מאצות ואפונה וביצים מסויה
שני המוצרים הללו מצטרפים למגוון גרסאות מהצומח שמוכרת החברה, כולל לעוף, טונה, המבורגרים וחלב. המנכ"ל: "פליטת הפחמן בייצור המוצרים הללו נמוכה ב-70%-80% לעומת המקבילות הלא טבעוניות. מכירות החלופות מהצומח לבשר וחלב טיפסו למיליארד פרנק שוויצרי בשנה"
נסטלה חשפה גרסאות מהצומח לשרימפס וביצים, זאת לאחר שחברת המזון הגדולה בעולם הגיעה למכירות של 1.1 מיליארד דולר של מוצרים צמחוניים וטבעוניים.
בפייננשל טיימס מדווחים כי השרימפס הטבעוניים של החברה מיוצרים מאצות, אפונה ושורשי קוניאק. החלופה לביצים, המכונה vEGGie מיוצרת מחלבון סויה. שני המוצרים הללו מצטרפים למגוון גרסאות מהצומח שמוכרת החברה, כולל לעוף, טונה, המבורגרים וחלב. המאמצים להרחבת המגוון נובעים בין השאר מההערכה שהצרכנים יחליפו לפחות חלק ממוצרי הבשר והחלב שלהם בשל צרכים תזונתיים והחשש מהפגיעה הסביבתית.
לפי נסטלה לשרימפס הטבעוניים יש "מרקם וטעם אותנטיים של שרימפס עסיסיים". החברה אף הצליחה לחקות את הצורה האופיינית באמצעות תבניות מיוחדות, כך שהם יכולים להחליף את המוצר האמיתי בשלל מנות החל מסלטים ועד לקערות פוקי.
"בהמשך תהיה הזדמנות להציע גרסה מהצומח של כל חלבוני החי הקיימים", אמר מנכ"ל נסטלה מארק שניידר. "אני חושב שעלינו על משהו שהוא טרנד ענק". לפי שניידר, פליטת הפחמן בייצור המוצרים הללו נמוכה ב-70%-80% לעומת המקבילות הלא טבעוניות.
לדבריו, מכירות החלופות מהצומח לבשר עומדות על 200 מיליון פרנק שוויצרי בשנה (כ-216 מיליון דולר). ביחד עם מגוון החלופות לחלב ומוצרים ללא בשר כמו פיצות, כלל הכנסות החברה ממוצרים טבעוניים וצמחוניים טיפסו למיליארד פרנק שוויצרי בשנה (1.08 מיליארד דולר).
ההשקה של תחליפי הביצים והשרימפה הטבעוני שיוצאת לפועל במספר במספר שווקים באירופה, מגיעה לאחר שאשתקד השיקה נסטלה תחליף טונה בשם Vuna ובמאי האחרון השיקה חלב מבוסס על אפונה. החברה גם פיתחה גרסה טבעונית לחטיף השוקולד קיטקט.
ב-2022 תצא לדרך שותפות בין נסטלה ומנהלת בתי המלון והמסעדות וויטברד, במסגרתה יוצעו חלק מהמוצרים החדשים ברשת פרמייר אין ובמסעדות.
לפי ההערכות בנסטלה, השוק העולמי של החלופות מהצומח לחלב ולבשר יצמח מ-26 מיליארד פרנק שוויצרי (28 מיליארד דולר) ל-42 מיליארד פרנק (כ-45 מיליארד דולר) עד 2025. במקביל, נסטלה בוחנים הזדמנויות בתחום עם חברת הפודטק הישראלית פיוצ'ר מיט.
מכירות מאכלי הים הטבעוניים בארה"ב עלו בשנה שעברה ב-23% לעומת שנה קודם לכן ל-12 מיליון דולר, כך לפי Good Food Institute הפועל לקידום התחום.