סגור
סמנתה הדסון טרנסג'נדרית
סמנתה הדסון: "פוסטים ברבריים והומור שחור" (צילום: Shutterstock / OSCAR GONZALEZ FUENTES)

דוריטוס מנתקת התקשרות עם משפיענית טרנסג'נדרית עקב פוסטים פוגעניים שפרסמה

קמפיין המדיה החברתית הסתיים מוקדם מהצפוי עקב פוסטים שפרסמה סמנתה הדסון בנעוריה המזלזלים בקורבנות אונס ורומזים על פדופיליה. הקריאות לחרם על דוריטוס נמשכו, למרות שהפוסטים נמחקו והמשפיענית, כיום בת 24, התנצלה עליהם

דוריטוס ספרד, הנמצאת בבעלות ענקית המזון האמריקאית פפסיקו, מסרה כי היא מנתקת את קשריה עם המשפיענית הטרנסג'נדרית, סמנתה הדסון, לאחר דיווחים שזו פרסמה בעבר פוסטים בנושאי אלימות ופדופיליה.
להדסון, זמרת ושחקנית מספרד, יש כ-370,000 עוקבים באינסטגרם והיא היתה חלק מקמפיין מדיה חברתית עבור המותג של דוריטוס. החברה הצהירה כי היא מגנה את הפוסטים של הדסון ברשתות החברתיות, אבל הקמפיין קצר המועד שלה לדוריטוס הוביל לקריאות בראשות פעילי ימין בארה"ב להחרים את החטיפים.
ביום ראשון פרסמה דוריטוס סרטון אינסטגרם עם הדסון, הידועה הן בתחום הבידור והן באקטיביזם פוליטי, ומחקה את הסרטון לאחר שהתגלו הפוסטים הפוגעניים. "לאחר שכבר החל הקמפיין, הובא לידיעתנו על הציוצים שנמחקו של סמנתה מסביבות 2015", מסרה החברה, "אנו מגנים בחריפות מילים או מעשים התומכים באלימות, או בסקסיזם מכל סוג שהוא".
על פי דיווח ברולינג סטון, הדסון צייצה כנער פוסטים בטוויטר המלגלגים על קורבנות אונס, ורצון לעשות "דברים מושחתים לילדה בת 12". הדסון, כיום בת 24, התנצלה על הפוסטים וכינתה אותם "ברבריים" ו"הומור שחור". הפוסטים אומנם נמחקו, אך צילומי המסך שלהם ממשיכים להסתובב ברשת.
אך הקריאות לחרם על החטיפים, בעיקר מצד פעילי ימין אמריקאים, נמשכו. קריאות החרם לא היו כה חזקות בספרד, אבל כמה שמרנים הביעו התנגדות למשפיענית. ארתורו וילה, אנליסט פוליטי ספרדי, צייץ תמונה של מוצרי פפסי עם המסר: "אתה צריך לדעת שאם אתה קונה אחד מהמוצרים האלה אתה מממן אנשים כמו סמנתה הדסון".
ג'נה אליס, שהייתה חלק מהצוות המשפטי של דונלד טראמפ בקמפיין לשנת 2020 ושהודתה לאחרונה באשמה בקשר לתיק ההתערבות בבחירות בג'ורג'יה, צייצה בטוויטר: "זה מגעיל. תנו לדוריטוס את הטיפול של Bud Light".
קמפיין חרם על מותג הבירה באד לייט (Bad Light) החל בשנה שעברה לאחר שהמותג נכנס לשותפות קצרה עם המשפיען הטרנסג'נדר דילן מולבני. לא היו דיווחים על התנהלות פוגענית מצד מולבני, אך פעילים שמרנים התנגדו לכך שהבירה השתמשה במאמצי השיווק שלה בטרנסג'נדר, ולכמה מהצהרותיו הקודמות של מולבני לקידום זכויות טרנסג'נדרים.
תנועת החרם הגדולה גרמה לבכיר בחברה לפרסם הצהרה שבה נאמר: "מעולם לא התכוונו להיות חלק מדיון שמפלג אנשים". בתגובה לכך זכתה הצהרת החברה לביקורת מצד ארגוני להט"ב וכמה ברים המזוהים עם הקהילה הגאה סירבו להחזיק את מוצרי החברה. המכירות של באד לייט, בבעלות ענקית הבירה AB Inbev, מבלגיה, ירדו בעקבות החרם בכרבע והתאוששו לאחר מכן.