סגור
מפעל של חברת פורד במדינת אוהיו ארה"ב
מפעל של פורד באוהיו (צילום: בלומברג)

עוד מכס בדרך - וענקיות הרכב האמריקאיות ישלמו גם עליו ביוקר

אחרי מכס של 25% שהוטל על יבוא כלי רכב לארה"ב, בחודש הבא עתיד להיכנס לתוקף מכס על יבוא חלפים - ופורד, סטלנטיס וג'נרל מוטורס צפויות לשלם עוד 5,000 דולר על הרכבה של כל מכונית. על פי המרכז האמריקאי למחקר כלי רכב, מכסי טראמפ יעלו לשלוש הענקיות יותר מ-40 מיליארד דולר

בעוד שעסקים וצרכנים אמריקאים מנסים לאמוד את השפעות המכסים של הנשיא טראמפ, אחד ממרכזי המחקר בארצות הברית פרסם הערכה של ההשפעות הצפויות על יצרניות הרכב במדינה.
למרות שטראמפ השהה ל-90 יום את המכסים הגבוהים שהטיל על מדינות רבות, והחזירם לעת עתה לרמה של 10%, המכסים שהטיל על מגזר הרכב ומגזרים ספציפיים נוספים נותרו על כנם.

רק מה שמעניין - הצטרפו לערוץ כלכליסט בטלגרם

מאז השבוע שעבר גובה ממשל טראמפ מכס של 25% על כל רכב שמיובא לארה"ב, בעוד מכס זהה על חלפי רכב אמור להיכנס לתוקף ב-3 במאי. משמעות הדבר היא שג'נרל מוטורס, פורד וסטלנטיס, הנחשבות ל"שלוש הגדולות" של המגזר בארה"ב, יצטרכו לשלם מכס ממוצע של 4,911 דולר על כל רכב שמורכב בארה"ב, עקב הסתמכותן על חלקים מיובאים, כך על פי המרכז האמריקאי למחקר כלי רכב.
כותבי המחקר ציינו שאף כלי רכב "אינו מיוצר מ-100% רכיבים שמיוצרים בארה"ב". סך עלות המכסים עבור "שלושת הגדולות" צפוי להגיע ל-22.5 מיליארד דולר. בנוסף מתמודדות שלושת החברות עם מכס של 8,641 דולר על כל רכב שהן מייבאות, על פי המחקר. אלה כוללים את השבי בלייזר, קרייזלר פסיפיקה, פורד מאבריק, פורד מוסטנג, לינקולן נאוטילוס, ועוד.
בסך הכל עומדות שלושת החברות על פי המחקר מול עלות נוספת של 41.7 מיליארד בשל המכסים של טראמפ, ותעשיית הרכב בכללה - כולל ספקיות של יצרניות הרכב - עומדת בפני עלות נוספת של 107.7 מיליארד דולר, כך מצא המחקר.