טיסה בהפתעה: חברת תעופה יפנית מגרילה כרטיסים ליעדים מסתוריים
טיסה בהפתעה: חברת תעופה יפנית מגרילה כרטיסים ליעדים מסתוריים
חברת הלואו קוסט פיץ' אוויאשן יצרה באזז, כשהשתמשה בשתי מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי טיסה לאתרים ביפן מבלי שהקונה יודע מראש לאן יטוס. כל קפסולה עולה 5,000 ין, שהם כ-44 דולר. אחד הנוסעים: "די מלהיב לתת למכונה להחליט את היעד"
חברת תעופה יפנית משתמשת במכונה אוטומטית למכירת כרטיסי טיסות ליעדים מסתוריים, כך לפי דיווח באתר התיירות travelandleisure. היוזמה המקורית זוכה לפופולאריות גבוהה.
חברת הלואו קוסט, פיץ' אוויאשן (Peach Aviation) מיקמה את המכונה האוטומטית הראשונה באוסקה באמצע אוגוסט כגימיק שיווקי. המכונה הציעה קפסולות עם טיסות מפתיעות בתוכן.
החברה מכרה כבר מעל 3,000 קפסולות מסוג זה, ובחלק מהמקרים מכרה לפחות 150 ביום. לאחר ההצלחה הראשונית הציבה החברה מכונה נוספת, הפעם בתוך חנות כלבו בטוקיו.
כל קפסולה עולה 5,000 ין (בסביבות 44 דולר) וכוללת פיסת נייר עם היעד הספציפי וקוד שמשמש לרכישת הכרטיס. היעדים הם מקומות פופולאריים ברחבי יפן, ביניהם סאפורו. המכונה באוסקה מציעה 13 נתיבי טיסה שונים, בעוד שבטוקיו יש 11 נתיבים היוצאים משדה התעופה נריטה.
"המכונות הפכו ללהיט"
שונטארו קוסאסה, מנהל המיתוג בפיץ' אמר לעיתון ג'פן טיימס כי רבים טענו "שטיסות לקידום מכירות, שבהן הנוסעים לא יכולים לבחור את היעד לא יצליחו להמריא. אבל אנחנו חשבנו שזה יהיה בסדר אם נצליח למכור קפסולה אחת ביום...אבל המכונות הפכו פתאום ללהיט...הופתענו מאוד". לדבריו, החברה לא מרוויחה כמעט מהמכונות, אבל הן הצליחו לייצר סביבה באזז. "הגיע הזמן לעשות משהו כייפי", סיכם.
אחד הנוסעים שהימר במכונה הסביר כי זה הכול תלוי במרחק. "זה יכול להיות להיט או פספוס, אבל די מלהיב לתת למכונה להחליט את היעד".
מכונות אוטומטיות מוכרות בשנים האחרונות כמעט הכל, החל מפאי פקאן ועד לספרים נדירים ואפילו שמפניה. כך למשל בשדה התעופה הבינלאומי מק'קארן בלטס וגאס התחילו למכור בשנה שעברה ציוד מיגון אישי כמו כפפות ומסכות במכונות אוטומטיות, ובשדה התעופה אוקלנד בקליפורניה היו הראשונים בארה"ב שהציבו מכונות אוטומטיות למכירת בדיקות קורונה מהירות.