סגור

יוניליוור העולמית מודיעה על העלאת מחירים נוספת

ענקית מוצרי הצריכה הודיעה כי תעלה מחירים כתוצאה מהאינפלציה הגבוהה, המלחמה באוקראינה ועלויות גבוהות של חומרי גלם. החברה, שבבעלותה מותגים כמו גלידות מגנום, בן אנד ג'רי וסבוני דאב, דיווחה כי ברבעון הראשון של השנה העלתה מחירים בשיעור של מעל 8%, אך העלאת המחירים צמצמה את כמות המוצרים שמכרה

ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור שבבעלותה מותגים כמו גלידות מגנום, בן אנד ג'רי וסבוני דאב, הודיעה כי היא צפויה לעלות שוב את המחירים, זאת על רקע האינפלציה הגבוהה, המלחמה באוקראינה ועלויות גבוהות לחומרים הגולמיים. ברבעון הראשון של השנה העלתה החברה מחירים בשיעור של מעל 8%, אולם לפי המסקנות הכלכליות של החברה שהיא פרסמה היום (ה') העלאת המחירים צמצמה את כמות המוצרים שמכרה ב-1%.
סמנכ"ל הכספים של יוניליוור גרהם פיטקתלי אמר בתגובה כי הירידה בנפח המכירות הייתה קטנה מכפי שהעריכו בהתחשב בהעלאות המחירים "חסרות התקדים". עוד הוסיף כי בחברה מחליפים חלק מהרכיבים כמו שמני בישול באופציות זולות יותר, אך בעלות אותם יתרונות, וזאת על מנת להימנע מהעברת ההשפעה המלאה של העלאות המחירים לצרכנים. שמני בישול הושפעו במיוחד כתוצאה מהמלחמה באוקראינה שהיא יצרנית מובילה של שמן חמניות.
1 צפייה בגלריה
מפעל יוניליוור רוטרדם הולנד
מפעל יוניליוור רוטרדם הולנד
מפעל יוניליוור ברוטרדם הולנד
(צילום: איי אף פי)
לפי הודעת החברה, בשל האינפלציה ההוצאות שלה במחצית השנייה של השנה יעלו ב-2.7 מיליארד יורו, זאת לעומת תחזית מלפני שלושה חודשים שהעריכה תוספת של 1.5 מיליארד יורו בהוצאות. "התקופה הזו של אינפלציה חסרת תקדים מחייבת אותנו לנקוט בפעולות תמחור נוספות שישפיעו על נפח המכירות", נמסר מיוניליוור.
עבור השנה כולה בחברה מעריכים כי הצמיחה במכירות תעמוד על הטווח הגבוה של התחזיות של בין 4.5%-6.5%, זאת בעוד ששולי הרווח יעמדו על הטווח הנמוך של בין 16%-17%.
בשלב זה, עדיין לא ידוע כיצד תשפיע החלטת יוניליוור העולמית על תמחור שלל המוצרים של הקונגלומרט בישראל.